Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorYildirim, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:16Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:16Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608417
dc.description.abstractVI Summary (Turkish) Bu çalışma özellikle üniversite ortamında Yazılı Anlatım derslerinde önbilginin yazma performansına olan katkısını bulmayı amaçlar. Yazılı Anlatım derslerinde herhangi bir konu üzerinde önbilgisi bulunmayan öğrenciler ile önbilgisi bulunan öğrencilerin yazılı anlatım derslerindeki performans farklılıkları gözlenmiş elde edilen veriler önbilgi olmadan öğrencilerin oldukça düşük notlar aldığını ortaya çıkarmıştır. Yapılan bir ön çalışma ile bu farkın ortadan kaldırılması amaçlanmış ancak verilen konu hakkında önbilgiye sahip öğrenciler ile önbilgisi olmayan öğrenciler arasındaki fark azalma eğilimi gösterse de aradaki fark kapanmamıştır. Bir ön çalışma sonucunda yazılı anlatımda etkilenen alanlar irdelenerek ortaya ön çalışmaya bağlı olarak içerik, organizasyon ve kelime dağarcığında, mekanik ve dil kullanımı alanlarına oranla daha fazla değişiklik meydana gelmiştir. Bu çalışma ile ön bilginin yazılı anlatım üzerinde etkisi olduğu görülmüş ve önbilginin göz ardı edilmemesi ve yazılı anlatım derslerinde öğrencileri yazmaya yöneltebilmek için mutlaka bir ön çalışma yapma gereğini ortaya koymuştur.
dc.description.abstractVII Abstract The purpose of this study was to find out the effect of background knowledge on the writing performance of EFL students. It was assumed that subjects who write on a topic on which they have some background knowledge will show better writing performance than subjects who do not have background knowledge on that topic. In order to assess the difference in their writing performance a one- group pretest-posttest design was administered to the subjects. The subjects were expected to produce better writing samples and outweigh their initial writing scores after the treatment. The advanced level students of English, from the Department of English Language and Literature were selected as the subjects of this study. 36 subjects took part in all the steps. The data, which were the measurement of background knowledge, initial writing scores, and final writing scores, were collected in three steps. The analysis of the data obtained from the subjects showed that background knowledge has a significant effect on writing performance of EFL learners. The different background knowledge level subjects showed improvement in their writing performance. Though improvement was seen in all the aspects, content, organization and vocabulary showed greater improvement than language use and mechanics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEffect of background knowledge on the writing performance of EFL learners
dc.title.alternativeÖnbilginin İngilizce yabancı dil öğrencilerinin yazma yeterliliğine olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-22
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrior knowledge
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid101550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97310
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess