Okul öncesi çağındaki çocukların teknoloji kullanımı hakkında ebeveyn görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Dogan Temur, Özlem | |
dc.contributor.author | Kilinç, Seray | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608391 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ebeveynlerin okul öncesi dönem çocuklarının teknoloji kullanımına yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda ebeveynlerin okul öncesi dönem çocuklarının teknoloji kullanımına yönelik düşüncelerinde ebeveynlerin cinsiyetine, çocukların devam ettikleri okul türü, ebeveynlerin yaş aralığı, ebeveyn öğrenim durumu, evde internet bağlantısı, ebeveynlerin bilgisayar kullanım sıklığı ve çocukların bilgisayar kullanım sıklığı değişkenlerine göre farklılaşma olup olmadığı incelenmiştir.Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini okul öncesi dönemde çocukları olan ebeveynler oluşturmaktadır. Bu çalışmada verilerin toplanması için örneklem, Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile irtibata geçilerek şehir merkezindeki anaokulları ve anasınıflarından olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden rastlantısal kümeleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini 314 ebeveyn oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Okul Öncesi Çağındaki Çocukların Teknoloji Kullanımı Hakkında Ebeveyn Görüşleri Ölçeği ile toplanmıştır.Araştırmanın sonucunda ebeveynlerin okul öncesi dönemde teknoloji kullanımında aile rehberliğine önem verdikleri, çocukların sıklıkla teknolojik aletler kullanmalarının onların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerini olumsuz etkilediklerini düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca ebeveynlerin çocuklarının teknolojik alet kullanma becerilerinin iyi olduğunu ifade ettikleri görülmüştür. Ebeveynlerin görüşlerinin teknoloji kullanım alanları alt boyutunda erkek ebeveynler lehine farklılık gösterdiği, teknolojinin faydaları alt boyutunda özel anaokullarına giden çocukların ebeveynleri lehine farklılık gösterdiği, ebeveynlerin yaş aralığı değişkenine göre herhangi bir anlamlı farklılığın olmadığı, internet bağlantısı değişkenine göre teknoloji kullanım alanları alt boyutunda internet bağlantısı olanlar lehine farklılık gösterdiği, ebeveynlerin bilgisayar kullanma değişkenine göre öneriler alt boyutu dışındaki diğer beş alt boyutta farklılık gösterdiği ve çocukların bilgisayar kullanımı değişkenine göre sadece teknoloji kullanım alanları alt boyutunda farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi dönem, teknoloji kullanımı, ebeveyn görüşleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this master thesis is to investigate parents' views about Preschool Age Kids technology use. For this reason, the author tried to investigate whether there is a difference on parent's views based on gender, school type, age, education level, internet connection, and the frequency of computer use variables.The quantitative survey method was used in this study. The population of the research is consisted of parents who have kids at preschool age. The author applied cluster random sampling in the study. The sample of the study was consisted of 314 parents who have children at preschool age in the city of Kütahya. The data was collected through parents' views about preschool kid's technology use questionnaire which was developed by the author.Based on the findings, the study articulated that parents believed that parental guidance is very important while preschool kids are using technology. Another finding of the study is parents' negative attitudes toward technology use. Parents articulated that technology use in preschool age has negative effects on child's physical, mental, emotional and social growth. However, parents mentioned that their children have skills to use technology and they can easily reach technological tool at home. In addition male parents have more positive attitudes toward technology use at preschool age then female parents. Parents who have children at public kindergarten have more positive attitudes about technology use than parents who have children at private kindergarten. There is no significant difference between parents' views based on their age.Key Words: Pre-school period, technology use, parents' views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi çağındaki çocukların teknoloji kullanımı hakkında ebeveyn görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of parents' views about preschool age children technology use | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.identifier.yokid | 10080455 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395056 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |