dc.contributor.advisor | Demir, Metin | |
dc.contributor.author | Elmaci, Seval | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608389 | |
dc.description.abstract | Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesiAraştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerini çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, hizmet yılı, çalıştığı kurum türü, mezuniyet alanı) aracılığı ile farklı ölçekler (ilgi, aşinalık, kavramsal bilgi, performans testi) kullanarak ölçmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2014 yılında MEB ve özel kurumlarda çalışan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise bu evrenden seçilen 107 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama araçları, BSB ilgi ölçeği, BSB aşinalık ölçeği, BSB kavramsal bilgi testi ve BSB performans testidir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır:1. Öğretmenlerin BSB aşinalıkları yüksektir. Cinsiyet, hizmet yılı ve yaşa göre anlamlı farklılık yoktur. MEB'e bağlı öğretmenler özel kurumlarda çalışanlara göre, göre daha fazla aşinalık sahibidirler.2. Öğretmenlerin BSB ilgileri orta düzeydedir. Cinsiyet, hizmet yılı, yaş, çalışılan kurum ve mezuniyet alanına göre anlamlı farklılık yoktur. 3. Öğretmenlerin BSB kavramsal bilgileri genellikle düşüktür. Cinsiyet ve hizmet yılına göre fark yoktur. MEB' e bağlı öğretmenler özel kurumlarda çalışanlara göre, 50 yaş üstündekiler diğer gruplara göre daha yüksek kavramsal bilgiye sahiptir.4. Öğretmenlerin BSB performansları yüksektir. Cinsiyet, hizmet yılı, yaş ve mezuniyet değişkenlerine göre performansta fark bulunamamıştır. MEB' e bağlı öğretmenler özel kurumlarda çalışanlara göre daha yüksek performansa sahiptirler.5. BSB 'ye aşinalık ile performansları arasında ve aşinalık ile kavramsal bilgi arasında pozitif zayıf ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenliği, Bilimsel Süreç Becerileri | |
dc.description.abstract | Objective of the investigator is to measure science process skills in scope of a number of variables (sex, age, number of years in service, type of the employed institution, graduation area) by using several scale type (interest, familiarity, conceptual knowledge, performance test). Target population of the study consists of class teachers working in private sector and MEB (National Education Ministry) in the year of 2014. Paradigm is 107 teachers selected among this population. Data gathering tools are BSB (Scientific Processes Skills) interest scale, BSB familiarity sale, BSB conceptual knowledge test and BSB performance test. Data gathered were analysed SPSS statistics software. Findings in the end of the analysis conducted are as follows:1. BSB familiarity of teachers is high. There are no significant difference based on sex and number of years in service. Teachers in MEB compared to private sector teachers have more knowledge and familiarity. 2. BSB knowledge of teachers are scaled as medium. There are no significant difference based on sex, number of years, age, graduation and corporation in service. 3. BSB conceptual knowledge of teachers are scaled low. There are no significant difference based on sex and number of years in service. Teachers in MEB compared to private sector teachers, teachers older than 50 compared to other groups and graduates of class teaching field of education faculties compared to others have more conceptual knowledge. 4. BSB performance of teachers are high. There are no significant difference has been found on performance based on sex, number of years in service, age and graduation variables. Teachers in MEB has a higher performance compared to the teachers in private sector.5. There is positive weak relation between conceptual knowledge and familiarity and performance and familiarity to BSB.Key Words: Class Teacher, Scientific Process Skills | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of class teachers' process skills in scope of a number of variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | The Science Process Skills Scale | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10086822 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421609 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |