Show simple item record

dc.contributor.advisorBiçer, Baykal
dc.contributor.authorKolay, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608385
dc.description.abstractBu çalışma, 18 yüzyıl Aydınlanma filozofu olmalarına rağmen çağımızın sorunlarına ışık tutan, düşünce tarihinde önemli etkiler bırakmış ve halen bunu devam ettiren iki büyük düşünür Rousseau ve Kant'ın felsefelerinde insan doğası ve eğitim arasındaki ilişkileri ortaya koymayı, yeri geldikçe de karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda araştırma, literatür incelemeye dayalı basılı, yazılı kaynaklardan yararlanarak gerçekleştirilmiştir. Kant ile özgürlük hakkındaki aykırı görüşleriyle birçok çevrede tepkiyle karşılanan Rousseau'nun en önemli ortak noktası, her iki düşünürün ilk olarak insanın doğuştan saf, temiz ve iyi olduğunu öne sürmeleridir. Fakat toplum ve siyaset hakkındaki görüşlerinin farklılığı gerek etik alanda gerekse eğitim alanında farklı sonuçlara ulaşmalarına neden olmuştur. Bu bağlamda Rousseau, insanın doğal gelişimine, doğaya ve doğallığa uygun olarak şekillenen bir eğitim verilmesi gerektiğini savunurken Kant, aklı kendisine inceleme konusu yaparak ideal bir eğitimi, insanın arzu ve eğilimlerine göre değil, aklın ilkelerine diğer bir ifadeyle ahlak yasasına uygun bir şekilde yetiştirilmesinde görür. Dolayısıyla Kant, gerçek eğitimi, insan doğasını disiplineetmek suretiyle onu kültürleme, medenileştirme ve ahlâkileştirme süreci olarak değerlendirmesiyle Rousseau'dan ayrılır.Anahtar Kelimeler:Eğitim, İnsan Doğası, Kant,Rousseau
dc.description.abstractKant andRousseau'sunderstanding of humannatureandEducationThisstudyaimsto set forthandcompare –whennecessary-therelationsbetweenhumannatureandeducation in thelight of thephliosophies of twogreatphilosphers, Rousseuand Kant whohaveleftimportanteffects in thehistory of philosophyandshedlighttoeventoday'sproblemsdespitebeingthephilosophers of Age of Enlightenment in the 18th century. Theresearch, in this sense, is performed as a literaturereviewbased on thetheprintedresources.Themostimportantcommonpointbetween Kant andRousseu, who has beencriticised in manyenvironmetregarding his ideaasaboutfreedom, is thatbothphilosophersclaimhumannatureto be pure, cleanandgood. However, thedifferences of ideasaboutsocietyandpoliticshaveledtodifferentresultsboth in ethicalandeducationalfields. Withinthisconcept , whileRouuseusupports an educationwhich is compatibletohumansnaturaldevelopment, natureandnaturality, Kant, makingthereason a researchsubject, seesthe ideal education not byhuman'snaturaldesiresandtendencies but bymindandethicrules. Therefore, Kant is distinguishedfromRouuseaubydefiningthe ideal education as takinghumannatureunderdisciplinebydomestication, civilizationandethics.Keywords:Education, Human Nature, Kant, Rousseauen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleKant ve Rousseau`nun insan doğası ve eğitim anlayışları
dc.title.alternativeKant and Rousseau'sunderstanding of human nature and education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmKant, Immanuel
dc.subject.ytmRousseau, Jean Jacques
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHuman nature
dc.identifier.yokid10064901
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381237
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess