Show simple item record

dc.contributor.advisorDogan Temur, Özlem
dc.contributor.authorŞafak, Münire
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608381
dc.description.abstractOkul öncesi dönem çocuğun bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal gibi farklı gelişim alanlarının en aktif ilerlediği dönemdir. Bu dönemde beyin çevre etkilerine en açık olduğu süreç içindedir. Çevresel etkenlerin nitelikli desteği, çocukların öğrenme kalitelerini de direk etkilemektedir. Çocuklara dönemsel özelliklerine uygun şekilde, etkili yöntemlerle kazandırılmaya çalışılan kavramlardan biri de matematik alanındadır. Uluslararası araştırmalar, raporlar ve üretilen projelerde özellikle matematik eğitiminin okul öncesinde verilmesinin önemine yönelik vurgular yapılmaktadır. Çünkü okul öncesinde verilen eğitimin niteliği ilköğretim başarısını direk etkilemektedir. Çocuğa öğrenmede etkili kanalların aktif kullanıldığı, öğretmenin rol model olduğu, ailenin aktif katılımla eğitime dâhil olduğu, bireysel gelişimlerin takip edildiği, eğitimin güncel yaşama aktarıldığı, yaparak yaşayarak öğrenmenin esas alındığı bir yöntem olan davranış geliştirme merkezli öğrenme yöntemi çocuklara matematiksel kavramların öğretilmesi için de etkili bir yöntemdir.Bu çalışmanın amacı, `Okul Öncesi Eğitim Kurumu'na devam eden 5 yaş grubu çocuklarına tam, yarım, eş, eşit kavramlarının öğretilmesinde Davranış Geliştirme Merkezli Öğrenme Yöntemi'nin etkisinin incelenmesi' dir. Nitel ve nicel yöntem ile gerçekleşen araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde okul öncesi eğitim kurumunda 5 yaş grubuna devam eden çocuklar oluşturmaktadır. MEB okul öncesi eğitim programında mevcut kazanımlarda yer alan kavramları öğretmenlerin nasıl verdikleri gözlemlenmiştir. Gözlem neticesinde hangi etkinliklerin eğitim esnasında kullanıldığı, çocukların bu kazanımları elde edip etmedikleri incelenmiştir. Yapılan gözlemler neticesinde, 2013 yılında Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylanan DGM Yöntemi ile Değer Eğitimi Programı, matematiksel kavramların eğitiminin uygulanmasına karar verilmiştir. Bu amaçla tam, yarım, eş ve eşit kavramları DGM yöntemi ile uygulanırken araştırmacı tarafından çocuklar gözlemlenmiştir. Eğitim başında ve sonunda çocukların birebir yapılan testlere verdikleri yanıtlar gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, matematik eğitimi, davranış geliştirme merkezli öğrenme yöntemi
dc.description.abstractPreschool period is the time when a child's different developmental domains, such as cognitive, linguistic, motor, social and emotional growth are making the most rapid and active progress. During preschool years, brain is in its most susceptible process to environmental influences. Quality of support provided by environmental factors directly affect children's quality of learning. One of the fundamental concepts that's being introduced according to children's developmental needs is in the field of mathematics. International studies, reports, and various projects specifically stress that mathematics should be introduced in preschool years since the quality of preschool education has a strong impact on success in elementary education. Behavioral development based learning is an effective method of teaching children mathematical concepts as it actively uses effective channels on student learning, identifies the teacher as the role model, requires proactive parental involvement in education, tracks individual progress, relates learning to real life situations, is based on hands-on experience and knowledge acquired through learning by doing. The aim of this study was to investigate the effects of the behavioral development-based learning method in teaching concepts of `whole`, `half`, `equal`, and `same` to 5-year-old children attending a preschool education center. This qualitative and quantitative method was carried out involving five-year-old children selected from preschools in Yenimahalle district in the city of Ankara, Turkey during the 2013-2014 academic year. How teachers represented the concepts stated by Ministry of Education preschool curriculum was observed. As the classes were being held, observation was done to gather data on the activities that take place during instruction and whether the children gained the targeted skills during these activities. As a result of these observations, the behavioral development -based learning method which was approved by the Board of Education in 2012, was foundto be an effective method for teaching mathematical concepts. The researcher observed the children as they were being taught the concepts of `whole`, `half`, `equal`, and `same` using the behavioral development -based learning method. Each child was assessed one-on-one before and after instruction.Keywords: Preschool education, mathematics education, behavioral development -based learning methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumu`na devam eden 5 yaş grubu çocuklarına tam, yarım, eş ve eşit kavramlarının öğretilmesinde davranış geliştirme merkezli öğrenme yöntemi` nin etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the effects of the behavioral development-based learning method on teaching the concepts of `whole`, `half`, `equal`, and `same` to 5-year-old children attending a preschool education center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBehaviour development
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmBehavior
dc.identifier.yokid10081776
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395059
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess