Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı`ndan esinlenerek yapılan proje çalışmaları: Bir eylem araştırması
dc.contributor.advisor | İnan, Hatice Zeynep | |
dc.contributor.author | Kayir, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:12Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608379 | |
dc.description.abstract | Reggio Emilia Yaklaşımı İtalya'da aynı adlı bölgede II. Dünya Savaşı'ndan sonra Loris Malaguzzi tarafından başlatılmış bir eğitim felsefesidir. Yaklaşım daha sonra dünyanın pek çok ülkesinde araştırılmış ve olumlu sonuçlara ulaşılmıştır. Yurtdışında pek çok ülkede bu yaklaşımı kullanarak eğitim veren okullar bulunmaktadır. Ülkemizde bu yaklaşımı uygulayan okul sayısı oldukça sınırlıdır. Bu yüzden bu araştırmanın yapılmasına gerek duyulmuştur.Bu çalışmada, mevcut programda okul öncesi eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı'ndan esinlenenen proje uygulamaları yürütülmüştür. Çalışma bu yaklaşımdan esinlenen etkinliklerin uygulanma süreçlerini anlattığından nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması şeklinde yürütülmüştür. Araştırma araştırmacının görev yaptığı Eskişehir İl'i Seçil AKKURT Anaokulu'nda öğrenim gören 12 çocuk üzerinde 12 hafta süresince uygulanmıştır. Veriler kişisel bilgi formu, araştırmacı günlüğü, video ve fotoğraflar, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre çocuklar Reggio Emilia yaklaşımına uygun olarak projeler oluşturmuşlar ve projelere katılmışlardır. Uygulama sürecinde programda yer alan kazanımların büyük bir kısmının kısa uygulama sürecinde edinildiği görülmüştür. Veli, öğretmen ve okulun yöneticisi de projelerle ilgili olumlu görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, proje çalışmaları, Reggio Emilia | |
dc.description.abstract | Reggio Emilia Approach is an educational philosophy started by Loris Malaguzzi at the Reggio Emilia City in Italy after the World War 2. Many studies have been made on this approach later and positive results have been obtained. There are many schools based on Reggio Approach in other countries. The need for this study was aroused as the number of the schools that apply Reggio Emilia approach is very limited in Turkey In this study Reggio inspired projects were conducted as a part of Turkish Preschool Education Curriculum. As the research was about the processes of the projects inspired by this approach, It was designed as an action research which is a qualitative reseach pattern. The study group of the research consisted of 12 students which were studying at Eskişehir Seçil Akkurt Kindergarden. Data was collected with personal information sheet, research diary, videos and photographs and semi- structured interviews. Data was analyzed with descriptive analysis. The results showed that children started and attended projects inspired by Reggio approach. Many objectives of Turkish Preschool Curriculum was met in a short time. Parents, School Teachers and Administrator of the school have pozitive ideas about the projects.Keywords: Preschool education, project applications, Reggio Emilia | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı`ndan esinlenerek yapılan proje çalışmaları: Bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | Preschool project applications inspired by Reggio Emilia approach: An action research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Reggio Emilia Approach | |
dc.subject.ytm | Education projects | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.identifier.yokid | 10072471 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395052 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |