Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçam, Hakan
dc.contributor.authorÖzbey, Adnan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608371
dc.description.abstractÜstün Zekâ/Yetenekli ve Normal Öğrencilerde İnsani Değerler, Duyarlı Sevgi, Sosyal Güven ve Memnuniyet Düzeylerinin KarşılaştırılmasıBu araştırmada ortaokul 6,7 ve 8. sınıf düzeyindeki `üstün zekâ/yetenekli öğrenciler ile normal öğrencilerin insani değer, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması` amaçlanmıştır.Öğrencilerin `insani değer, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeylerini` ölçmek için insani değerler ölçeği, sosyal güvende hissetme ve memnuniyet ölçeği, duyarlı sevgi ölçeği ile araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ankara, İzmir, Balıkesir, Çanakkale ve Manisa illerinde öğrenim gören ve BİLSEM'e devam eden 6., 7. ve 8. 726 üstün zekâ/yetenekli öğrenci ile aynı illerde ortaokulda okuyan 796 normal öğrenciden oluşmuştur.Bu araştırmada, nedensel karşılaştırma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Analizler üç aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada çalışma örnekleminin demografik edilmiştir. İkinci aşamada çalışmanın özünü teşkil eden hipotezler test edilmiştir. Üçüncü aşamada ise yapısal eşitlik modeli (SEM) yöntemi kullanılmıştır.Analiz sonuçlarına göre; üstün zekâ/yetenekli öğrencilerin insani değerler, duyarlı sevgi ile sosyal güven ve memnuniyet düzeyleri normal öğrencilere kıyasla yüksek çıkmıştır. Üstün zekâ/yetenekli öğrencilerin insani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeyleri; cinsiyet, sınıf, aile gelir durumu, anne-baba eğitim durumu, hayvan besleme durumu, anne-baba eğitim seviyesi, anne-baba mesleğine göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Üstün zekâ/yetenekli öğrencilerde insani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Üstün zekâ/yetenekli öğrencilerde insani değerler alt boyutu olan sorumluluk bilincinin yüksek olması duyarlı sevgiyi, duyarlı sevgi de sosyal güven ve memnuniyet düzeyini artıracağı saptanmıştır.Anahtar kelimeler: İnsani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven- memnuniyet, üstün zekâ/yetenek
dc.description.abstractComparison of Human Values, Compassionate Love, Social Safeness and Pleasure Levels in Gifted Children and Normal ChildrenThis study, the aims to `compare the levels of human values, compassionate love, social safeness and pleasure in gifted students and normal students` of 6.,7., and 8. grades. To measure `human values, compassionate love, social safeness and pleasure levels` of the participants, scale of human values, scale of social safeness and pleasure, scale of compassionate love and personal data forms developed by the researcher were used. The participants of the study consisted of 726 gifted students in 6., 7., and 8. Grades in cities of Ankara, İzmir, Balıkesir, Çanakkale and Manisa, and attending BİLSEM, and 796 normal students of state schools in the same cities in 2015-2016 education year. In this study, `casual-comparative research` method was employed. Analyzes were performed in three stages. In the first stage, demographic characteristics of the group were analyzed. In the second stage, hypotheses essential for the study were tested. In the third stage structural equation model (SEM) was used for the data analysis. Results, indicated that gifted students have higher levels of human values, compassionate love, social safeness and pleasure than normal students. Gifted students' human values, compassionate love, social safeness and pleasure levels didn't differ significantly in terms of gender, grade, family income, parents' level of education, having a pet parents' occupation. It was found out that there is a meaningful connection between human values, compassionate love, social safeness and pleasure in gifted students. It was found that a higher sense of responsibility, which is a sub-dimension of human values in gifted students, increases compassionate love and that helps to increase social safeness and pleasure levels. Keywords: Human values, compassionate love, social safeness and pleasure, gifted/talent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün zekâ/yetenekli ve normal öğrencilerde insani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparasion of human values, compassionate love, social safeness and pleasure in gifted and normal students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-01
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmSocial safeness
dc.subject.ytmCompassionate love
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmGifted children
dc.identifier.yokid10059890
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434386
dc.description.pages322
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess