dc.contributor.advisor | İnan, Hatice Zeynep | |
dc.contributor.author | Aydemir Özalp, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608367 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Reggio Emilia yaklaşımı temelli uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenlerinin, Reggio Emilia öğretmeni olma sürecini ve yaklaşımı uygulama deneyimlerini nasıl anlamlandırdıklarını keşfetmektir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve araştırma olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, yarı-yapılandırılmış görüşme soruları yoluyla elde edilmiştir. Araştırma, amaçlı örnekleme stratejisiyle belirlenen İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde Reggio Emilia yaklaşımı temelli uygulamalar yapan gönüllü 20 okul öncesi öğretmeninin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırma verileri tematik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada katılımcıların Reggio Emilia öğretmeni olma sürecinde 5 aşamadan oluşan bir değişim süreci yaşadıkları görülmüştür. Bu aşamalar şu şekildedir: 1. Reggio Emilia yaklaşımını ilk kez duyma, 2. Duyuşsal tepki, 3. Özümseme, 4. Karşılaştırma yapma, 5. Yerleşme. Katılımcılar Reggio Emilia öğretmeni olmayı, doğanın ve doğal materyallerin içinde, öğretmenin merak avcısı, organizatör, araştırmacı ve öğrenci gibi çeşitli rollere bürünerek çocukların bilgilerini yapılandırmalarına yardımcı olan, zevkli, eğlenceli, yoğun bir süreç ve bitmeyen bir yolculuk olarak anlamlandırmaktadırlar. Araştırmada ulaşılan bir diğer sonuca göre ise katılımcılar, uygulama süreçlerinde Reggio Emilia yaklaşımını, her çocuğun ayrı bir birey olduğunu, özgür, meraklı, yaratıcı, zeki, yeterli ve sosyal olarak kabul edildiği, öğretmenin çocukların öğrenmelerini gerçekleştirebilmeleri için çeşitli rollere girdiği, ailelerin, öğretmenlerin ve çocukların ilişki ve işbirliği içinde çalışarak, çevrenin de bir öğreten olarak kullanıldığı, projeler yoluyla çocukların yaparak yaşayarak öğrenmeler yaşadıkları, yaşanan tüm süreçlerin öğretmen tarafından dokümantasyonunun yapıldığı, çocukların çalışmaktan keyif aldıkları, çocukların özgüvenini, çevre bilincini, yaratıcılığını, problem çözme ve sorgulama becerilerini geliştiren faydalı bir yaklaşım olarak anlamlandırmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim yaklaşımları, olgubilim, Reggio Emilia yaklaşımı | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to explore how pre-school teachers in Reggio Emilia-Inspired pre-schools make sense process of being Reggio Emilia teachers and experience of the application of this approach. In this research, phenomenological design as qualitative method was used. Research data was collected via semi-structured interviews. 20 pre-school teachers in Reggio Emilia-Inspired schools in İstanbul, Ankara and İzmir that were determined by purposeful sampling strategy participated in this research. Data of the research was analyzed using thematic analysis. In this research, it was seen that participants experienced a changing process consisting 5 steps. These steps are 1. Hearing Reggio Emilia Approach for the first time, 2. Affective reaction 3. Assimilation 4. Making comparison 5. Settlement. Participants explained being Reggio Emilia teachers as a pleasant, enjoyable, intensive process and an endless journey in which they help students construct their knowledge with the role of curiosity hunters, organizer, researchers and students in in nature and authentic materials. According to the results in the research, in application process, participants explained Reggio Emilia as a helpful approach for which all of the children are separate individuals; children are seen as independent, curious, creative, intelligent, adequate, and social; teacher achieve the children's learning with a variety of roles; parents, teachers and students study in a collaborative way; environment is used as a teacher; students learn by doing via projects; teachers make documentations for the whole process; students enjoy working and students' self-efficacy, environmental consciousness, creativity, problem solving and questioning skills. Key Words: Early childhood education approaches, phenomenology, Reggio Emilia approach | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Reggio Emilia Yaklaşımı temelli uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenlerinin deneyimleri: Bir olgubilim çalışması | |
dc.title.alternative | The experiences of teachers in reggio emilia-inspired preschools: A phenomenological study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Reggio Emilia Approach | |
dc.identifier.yokid | 10072302 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 434388 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı | |