60 - 72 ay okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Özel, Emine | |
dc.contributor.author | Kunt, Betül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608365 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okulöncesine devam eden 6 yaş çocukların bilimsel süreç becerileri düzeylerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından bilimsel süreç beceri düzeylerini karşılaştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokullar bünyesindeki anasınıflarında öğrenim görmekte olan 15 okuldan 174'ü kız, 168'i erkek toplam 342 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 22 sorudan oluşan, KR-20 güvenirlik katsayısı 0,79 olarak hesaplanan bilimsel süreç becerileri testi kullanılmıştır. Bilimsel süreç becerileri testi temel süreç becerilerinden gözlem, tahmin, sınıflama, iletişim kurma, ölçme, sonuç çıkarma alt boyutlarından oluşmaktadır. Elde edilen veriler istatistik olarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; öğrencilerin özel ve devlette eğitim almalarına, anne-baba eğitim, çocukların daha önce okul öncesi eğitim alma ve öğretmenlerinin açık öğretim ya da örgün öğretim yapan üniversiteden mezun olma durumlarına bağlı bilimsel süreç becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmüştür. Ancak cinsiyet ve anne meslek durumlarına bağlı bilimsel süreç becerileri arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Sonuç olarak, özel okulda eğitim alan öğrencilerin devlet okulunda eğitim alanlara, daha önce okulöncesi eğitim alan öğrencilerinde eğitim almayan öğrencilere göre ve öğretmeni örgün öğretimden mezun olan öğrencilerin öğretmeni açık öğretimden mezun olan öğrencilere göre bilimsel süreç becerileri anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Bilimsel süreç becerileri, farklı değişkenler, okulöncesi öğrencileri. | |
dc.description.abstract | This study aims to continue to preschool children ages 6 to determine the level of scientific process skills and compare the scientific process skills level in terms of different variables. The study group Research, 2013-2014 academic spring semester of Kütahya Province Directorate of Education due to independent kindergartens and who are being educated in kindergarten in elementary schools within 174 of the 15 school girls, has a total of 342 students 168 men. Data collection tool developed by the researchers consists of 22 questions, KR-20 reliability coefficient was 0.79 calculated as scientific process skills test was used. Observation of the scientific process skills test basic process skills, estimation, classification, communication, measurement, inference consists of subscales. The data obtained were analyzed using statistic package. The results present; students private and to receive training in the state, parental education, a statistically significant association of children between the scientific process skills linked to before pre-school education and teacher of open education or state of being graduated from college that formal education was seen. However, a significant relationship between science process skills linked to gender and maternal occupation is unprecedented. As a result, in particular education students to education in the state, before preschool education for students who receive education in the students and teachers of teachers of students who graduate from formal education science process skills than students who graduated from the Open University has been significantly higher.Keywords: Scientific process skills, different variables, preschool students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 60 - 72 ay okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The Preschool student's determination of science process skills (60 - 72 months) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Nursery classes | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 10016260 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421616 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |