Show simple item record

dc.contributor.advisorDurukan, Haydar
dc.contributor.authorAytekin, Ayhan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:10Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:10Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608364
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın problemi, personel değerlendirme yöntemlerinin etkililiğine ilişkin ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu görüşlerin okul yöneticileri ve öğretmenlerin öğrenim durumu ve kıdem değişkenlerine göre farklılıklar gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için personel değerlendirmede kullanılan ölçütlere ve olması gereken ölçütlere ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerinin önem dereceleri saptanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafindan literatür taranarak personel değerlendirmede kullanılan ölçütler belirlenmiş ve hazırlanan anket Çanakkale merkez ve ilçelerindeki İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 44 resmi ilköğretim okulunda görevli öğretmenlerden 268 'ine okul yöneticilerinden de 58'ine direkt olarak uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, varyans analizi ve t-testi teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerle okul yöneticileri arasında, sınıf öğretmenleri ile branş öğretmenlerinin görüşleri arasında öğrenim ve kıdem değişkenleri açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığım belirlemek amacıyla Tukey-B testi uygulanmıştır. Analizler, bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde oc =.05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenlerin, personel değerlendirmede kullanılan ölçütlere ilişkin, X=4.12 ortalama ile `çok` düzeyinde, okul yöneticileri ise X=4.16 ortalama ile `çok` düzeyinde önemli bulmuşlardır. Olması gereken ölçütlere ilişkin ise öğretmenler X=3.88 ile `çok` düzeyinde, okul yöneticileri iseX=4.10 ortalama ile `çok` düzeyinde önemli bulmuşlardır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin kullanılan ve olması gereken yöntemlere ilişkin belirttikleri görüşlerden hareketle, personel değerlendirme yöntemleri öğretmenler ve okul yöneticileri açısından etkili bulunmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT The problem of this research is determine the views of the manager and teachers of the primary education schools concerning the effectiveness of the staff assessment methods. It is to determine that whether these views indicate differences considering seniority and education variables of school managers and teachers. In order to realize this aim, consequence degrees of the views of the teachers and the school managers concerned with the standarts, which are used in staff assessment and have to be used were determined. A scrutiny model was used in the research. The standards used in staff assessment were determined scrutinizing the literature by the resercher and the survey prepared was directly made to 58 of school managers, 268 of the teachers employed in 44 formal primary schools depends on Province National Education Directorate in Çanakkale and its districts. The techniques of frequency, percentage, average, variation analysis and T- test were used in the analysis of data obtained in surveys. Tukey-B test was applied to determine whether there are meaningful differences between the views of the techers and school managers, class teachers and branch teachers in respect of education and seniority variation. Analysis were done in the SPSS statistic program by computers and a =.05 level was taken as a basis in the tests of meaning fullness. The teachers by an average of X=4.12, school managers by an average of X=4.16 accepted important the standards, which are used in staff assessment at a level of many. The teachers by an average of X=3.88, school managers by an average of X=4.10 accepted important the standards, which have to be at a level of many. Staff assessment methods are accepted effective for teachers and school managers by looking at the views, which the teachers and school managers have expressed concerned with the methods are used and have to be.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePersonel değerlendirme yöntemlerinin etkililiğine ilişkin ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe Views of the manager and teachers of the primary education schools concerning the effectiveness of staff assessment methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel evaluation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid100448
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99632
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess