Kimya konularına yönelik alternatif kavramların tanılayıcı dallanmış ağaç (TDA) tekniğiyle belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Şekerci, Ali Rıza | |
dc.contributor.author | Geçgel, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608363 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, klasik ölçme ve değerlendirme araçlarına alternatif olanTanılayıcı Dallanmış Ağaç (TDA), tekniğiyle kimya konularındaki alternatifkavramların belirlemek amaçlanmıştır. TDA, klasik ölçme ve değerlendirmearaçlarından yapısı ve amacı farklı olmasıyla dikkat çekmektedir. Araştırmatarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma Dumlupınar Üniversitesi EğitimFakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf öğretmenliği Anabilim Dalı ve Fen BilgisiAnabilim Dalı öğrenim gören 222 öğretmen adayı üzerinde uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemkullanılmıştır. Araştırmada TDA tekniği ile geçerli ve güvenilir 22 maddelik birkimya kavram testi geliştirilmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının maddeve özellikleri, elementler, bileşikler, çözeltiler ve koligatif özellikler, metaller,fiziksel ve kimyasal değişimler, asitler ve bazlar, kimyasal bağlar, ısı ve sıcaklıkkimya konuları ile ilgili alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to identify misconceptions in chemistry topicswith the technique of Diagnostic Branched Three (DBT), which is an alternativeto classic measurement and assessment tools. The DBT stands out over commonmeasurement and assessment tools by its different structure and purpose. Theresearch was executed with a survey method. The research was carried out on 222pre-service teachers attending the Department of Elementary and ScienceEducation of Education Faculty of Dumlupinar University. Descriptive statisticalmethods were used in the analysis of the data obtained in the research. In theresearch, with the technique of DBT, a reliable and valid Chemistry ConceptualTest, consisting of 22 items, was developed. In addition, it was determined thatpre-service teachers had alternative conceptions about the chemistry topics ofmatter and its properties, elements, compounds, solutions and colligativeproperties, metals, physical and chemical changes, acids and bases, chemicalbonds, and heat and temperature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kimya konularına yönelik alternatif kavramların tanılayıcı dallanmış ağaç (TDA) tekniğiyle belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The determination of alternative concepts about chemistry topics by the technique of diagnostic branched tree (DBT) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Branch tree techniques | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Chemical concepts | |
dc.identifier.yokid | 10048723 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 434383 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |