Show simple item record

dc.contributor.advisorŞekerci, Ali Rıza
dc.contributor.authorGeçgel, Gürkan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:10Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608363
dc.description.abstractBu araştırmada, klasik ölçme ve değerlendirme araçlarına alternatif olanTanılayıcı Dallanmış Ağaç (TDA), tekniğiyle kimya konularındaki alternatifkavramların belirlemek amaçlanmıştır. TDA, klasik ölçme ve değerlendirmearaçlarından yapısı ve amacı farklı olmasıyla dikkat çekmektedir. Araştırmatarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma Dumlupınar Üniversitesi EğitimFakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf öğretmenliği Anabilim Dalı ve Fen BilgisiAnabilim Dalı öğrenim gören 222 öğretmen adayı üzerinde uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemkullanılmıştır. Araştırmada TDA tekniği ile geçerli ve güvenilir 22 maddelik birkimya kavram testi geliştirilmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının maddeve özellikleri, elementler, bileşikler, çözeltiler ve koligatif özellikler, metaller,fiziksel ve kimyasal değişimler, asitler ve bazlar, kimyasal bağlar, ısı ve sıcaklıkkimya konuları ile ilgili alternatif kavramlara sahip oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to identify misconceptions in chemistry topicswith the technique of Diagnostic Branched Three (DBT), which is an alternativeto classic measurement and assessment tools. The DBT stands out over commonmeasurement and assessment tools by its different structure and purpose. Theresearch was executed with a survey method. The research was carried out on 222pre-service teachers attending the Department of Elementary and ScienceEducation of Education Faculty of Dumlupinar University. Descriptive statisticalmethods were used in the analysis of the data obtained in the research. In theresearch, with the technique of DBT, a reliable and valid Chemistry ConceptualTest, consisting of 22 items, was developed. In addition, it was determined thatpre-service teachers had alternative conceptions about the chemistry topics ofmatter and its properties, elements, compounds, solutions and colligativeproperties, metals, physical and chemical changes, acids and bases, chemicalbonds, and heat and temperature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKimya konularına yönelik alternatif kavramların tanılayıcı dallanmış ağaç (TDA) tekniğiyle belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determination of alternative concepts about chemistry topics by the technique of diagnostic branched tree (DBT)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmBranch tree techniques
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmChemical concepts
dc.identifier.yokid10048723
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434383
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess