dc.contributor.advisor | Çiftcioğlu, İsmail | |
dc.contributor.author | Demir, Gönül Türkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:08Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-04-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608353 | |
dc.description.abstract | Atatürk Dönemi Eğitim Dergilerindeki Sosyal Bilimler Konularınınİncelenmesi (1923 - 1938)Atatürk Dönemi hem siyasi değişimler, hem de kültürel değişimleraçısından pek çok araştırmaya konu edilmiştir. Bu çalışmada, Cumhuriyettarihinin eğitim ve kültür alanında köklü yeniliklerin ve reformların yapıldığı birdönemi olan Atatürk Dönemi'nde yayınlanan eğitim dergilerinin incelenmesi vebu dergilerde yer alan Sosyal Bilimler konularının değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Dönemin özelliklerinin eğitim dergilerine yansımaları ve SosyalBilimler konularının ele alınış şekilleri ortaya konulmuştur. Çalışmada, AtatürkDönemi eğitim dergilerinde yer alan Sosyal Bilimlerle ilgili makalelerincelenmiştir. Tarama yöntemiyle yapmış olduğumuz çalışmada, veriler dokümanincelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. İncelenen 18 eğitim dergisinden elde edilenveriler nitel veri analizi programları yardımıyla konularına göre sınıflanmıştır.Sosyal Bilimleri oluşturan Tarih, Coğrafya, Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe,Ekonomi, Siyaset Bilimi, Hukuk, Eğitim, Sanat Tarihi ve Sanat Eğitimiyle ilgilimakaleler kendi içlerinde alt başlıklara ayrılmıştır. Bulgular kısmında ilk olarakçalışmada kullanılan dergilerin Sosyal Bilimlerle ilgili makale dağılımlarıverilmiştir. Ardından her bir bilim dalıyla ilgili makaleler tablolar halindegösterilmiş ve makalelerin isimleri, yayınlandıkları dergiler, yayın yılları veiçerikleriyle ilgili bilgiler verilmiştir. Sonuç olarak incelenen 18 eğitim dergisindeyer alan 4223 makaleden 773'ünün Sosyal Bilimlerle ilgili olduğu görülmüştür.Bu makalelerde dikkat çeken en önemli nokta Sosyal Bilimler konularınıneğitimine verilen önemdir. İlaveten Sosyal Bilimlere yardımcı bilim dallarının daöneminin vurgulandığı anlaşılmaktadır. İncelenen makalelerin ele alınankonuların çoğu günümüzde de güncelliğini koruduğu yapılan araştırmalarlakıyaslanarak ortaya konulmuştur.Anahtar kelimeler: Türk Eğitim Tarihi, Atatürk Dönemi, Sosyal Bilimler, SüreliYayınlar, Eğitim Dergileri. | |
dc.description.abstract | An analysis of Social Science Subjects in Atatürk Era EducationPeriodicals Printed (1923-1938)This study aims to investigate Social Sciences subjects in the EducationPeriodicals Printed in Ataturk Era that fundamental changes and reforms in thearea of education and culture have been done in the history of the republic. Thearticles about Social Sciences in Ataturk Era Education Periodicals Printed areexamined with survey method and the data obtained by document analysismethod. The data gathered from 18 Education Periodicals Printed thatinvestigated in the study is categorised up to topics by using qualitative dataanalysis programs. The articles about the components of Social Sciences thatHistory, Geography, Psychology, Sociology, Philosophy, Economy, PoliticalScience, Law, Education, History of Art and Art Education are subtitled withintheir own contexts. In the findings part, distribution of articles about SocialSciences in investigated Periodicals Printed is given. Then, the articles from eachdiscipline are demonstrated on the charts and the information regarding to thename, publish pleace, publish year and the content of the articles is given. In theconclusion part, the findings are evaluated in accodance with sub problems of thestudy and the inferences for each discipline are placed. Results of the review of773 articles from 4223 located in 18 educational magazines were found to berelated to Social Sciences. The remarkable point in this article is the importancegiven to education of Social Science subjects. In discussion part, consequencesare interpreted and some comparisons are addressed. As a final, suggestions towho are interested in the history of Turkish Education are offered.Key words: The History of Turkish Education, Ataturk Era, Social Sciences,Periodicals, Education Periodicals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Atatürk Dönemi eğitim dergilerindeki sosyal bilimlerle ilgili konuların incelenmesi (1923-1938) | |
dc.title.alternative | An analysis of social science subjects in Atatürk Era education periodicals printed (1923-1938) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-11 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.subject.ytm | Education periodicals | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Atatürk Period | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Social sciences | |
dc.subject.ytm | Periodicals | |
dc.identifier.yokid | 10055533 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 434379 | |
dc.description.pages | 375 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |