Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bir karakter eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özel, Ali | |
dc.contributor.author | Er Türküresin, Hafize | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608347 | |
dc.description.abstract | ÖzetSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Yönelik Hazırlanan Bir Karakter Eğitimi Programının Etkililiğinin İncelenmesiBu araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bir karakter eğitimi programının etkililiğini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, kuram ve uygulamayı birleştirmek, bunun yanında belirlenen değer alanlarında gelişim ve değişim sağlayabilmek adına eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 21 gönüllü öğrenci ve gönüllü öğrenciler arasından seçilen beşi kız altısı erkek olmak üzere toplam on bir odak öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Karakter eğitimi programı etkinlikleri 10.09.2015- 24.12.2015 tarihleri arasında 14 haftada toplam 52 saatte uygulanmıştır. Araştırma verileri olarak video kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, öğrencilere ait el yapımı ürünler ve ölçekler kullanılmıştır. Kullanılan ölçekler; `Bilimsellik Ölçeği`, `Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Ölçeği`, `Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği`, `Empatik Eğilim Ölçeği`, `Farklılıklara Saygı Ölçeği` ve `Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Ölçeği`dir. Araştırmanın nicel verileri SPSS programı ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Nitel veriler ise, NVivoprogramı kullanılarak betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı olarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre karakter eğitimi programına katılan öğrencilerin farklılıklara saygı ölçeği dışındaki değer ölçeklerinden aldıkları puanların pozitif yönde değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bulgular nicel verileri de desteklemektedir. Aynı zamanda araştırma sonuçları Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarına yönelik geliştirilen karakter eğitimi programının etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar kelimeler:Sosyal bilgiler, öğretmen adayı, karakter eğitimi, program. | |
dc.description.abstract | AbstractAn Investigation of a Character Education Program for Social Studies Teacher CandidatesThe purpose of this study is to investigate the effectiveness of a character education program that was developed by the researcher for social studies pre-service teacher. The action research method, which allows researchers to use theory and practice together, was implemented in order to improve pre-determined characteristics. The research is conducted with 21 participants who were students in Dumlupınar University, Social Studies Teacher Education Program in 2015-2016 school year and 6 boys and 5 girls were chosen as focal students among them. The 14 weeks/52 hours program took place in 10.09.2015- 24.12.2015.The data gathered from video recordings, semi-structured interviews, researcher and participant journals, students' outputs and surveys. The following surveys were used as data gathering tools: `Being Scientific Scale` `The Sense and Behaviour of Responsibility Scale`, `Learning and Studying Strategies Scale`, `Empatical Tendency Scale`, `Respect to Differences Scale` and `Opinions on Character Education Competence Scale`. SPSS was used for analyizng the quantitative data and NVivo was used for analyizing qualitative data. The results from quantitative data show that the students scores increased in all scales except in `Respect to differences scale`. Findings from qualitative data support quantitive findings. Moreover, the results show that the character education program is effective for charachter development of students.Key words:Social studies, pre-service teacher, character education program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bir karakter eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of a character education program for social studies teacher candidates | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-30 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10086877 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 434389 | |
dc.description.pages | 291 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |