Show simple item record

dc.contributor.advisorUşun, Salih
dc.contributor.authorGökmen, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:07Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:07Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608344
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okulları I. kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin eğitim ortamları düzenleme yeterliliklerini ve bu konuya yönelik olarak okul yöneticilerinin görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırmada konu ve amaçlara uygunluğu nedeniyle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taranarak, öğretmenler yönelik olarak anket, okul yöneticilerine ise görüşme formu hazırlanmıştır. Anket, İstanbul İli Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 17 ilköğretim okulunda 153 öğretmene, görüşme formu ise 17 okul yöneticisine uygulanmıştır. Anketler ile elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri bilgisayarda SPSS for Windows 10.0 programında yapılmış, anlamlılık testlerinde = 0.05 düzeyi esas alınmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi, tek yönlü varyans analizi (One- Way Anova), LSD tekniği uygulanmıştır. Görüşme formu sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi araştırmacı tarafından yapılmıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin eğitim ortamlarım düzenleme yeterlilikleri, öğrenme-öğretme süreçleri tasarımı, araç-gereç tasarımı, donanım tasarımı, diğer personelle işbirliği ve sınıf organizasyonu ah boyutlarında incelenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin; öğrenme-öğretme süreçleri tasarımı, araç-gereç tasarımı, donanım tasarımı ve sınıf organizasyonu boyutlarındaki davranışları `çoğu zaman` gösterdikleri, diğer personelle işbirliği boyutundaki davranışları ise `ara sıra` gösterdikleri belirlenmiştir. Görüşme formunda sonuçlarında, ilköğretim okullarının pek çok donanım ve araç-gereç eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğretmenlerin kıdemleri ile davranışları gösterme sıklıkları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Eğitim teknolojisi ve/veya eğitim araçları kursu alma durumu ve hizmet öncesi öğretmen yetiştirme programlarında eğitim teknolojisi dersi alma durumları ile davranışları gösterme sıklığı arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.
dc.description.abstract11 ABSTRACT The aim of this research is to determine the qualifications concerned with the organization of educational media of the primary teachers (4. and 5. grates) and school administrators' offers and points of view concerning the subject. Descriptive model was used in this research because it was suitable for the subject and the aims of the research. The researcher searched the literature and he prepared a questionnaire, as a tool of collecting data, for the teachers and an interview form for the school administrators. The questionnaire were apllied to 153 teachers in 17 primary schools. Also interviews were conducted with the principals of those 17 primary schools in Ümraniye, Istanbul The statistical analyses of the data were obtained from the questionnaires were analysed in SPSS for Windows 10.0 program in computer. The level = 0.05 was basic in the research. Frequency, percentage, average, standard deviation, t-test, one-way-Anova and LSD technique were used in the analysis of the data. The analysis of the data were obtained from the interview forms, were analysed by a researcher. The results were analysed in several stages, such as the qualifications of organising educational media, instructional process project, materials project, equipment project, cooperation with the other staff and class-organisation. As a result of this research it was found out that the teachers were `usually` qualified in the presentation of the behaviours, such as instructional process project, materials project, equipment project and class organisation but `sometimes` in cooperation with the other staff. In the findings of the interview forms it was determined that primary schools were insufficient in terms of equipment and materials. According to the findings of the research it was found that there is a considerable differences between the frequency in the presentation of teachers' behaviours and their seniorities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları 1. kademe öğretmenlerinin eğitim ortamlarını düzenleme yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe Qualifications concerned with the organization of educational media of the primary teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid104991
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101970
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess