Show simple item record

dc.contributor.advisorUşun, Salih
dc.contributor.authorTüylüce, Fatma Banu
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:06Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608331
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temel amacı İlköğretim Trafik ve İlk Yardım Eğitimi Ders programının eğitim teknolojisinin temel öğeleri açısından değerlendirmesini yapmak ve bu dersin öğretimi ve öğretim teknolojisi konusunda öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması ve Trafik ve İlk Yardım Eğitimi Dersi ile ilgili programın incelenmesi sonucu elde edilen verilere dayanılarak anket hazırlanmıştır. Geliştirilen anket Gaziantep ili merkez ilçelerinde görevli 232 öğretmenden, oranlı örnekleme yöntemiyle seçilen 116 öğretmene uygulanmıştır. Böylece araştırma evreninin %50'sine doğrudan ulaşılmıştır. Değerlendirmeye uygun 110 anket vasıtası ile elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, frekans dağılımlarının anlamlı olup olmadığım belirlemek amacıyla ki-kare testi kullanılmıştır. Analizler; bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde a:.05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenlerin 37 soru ile ölçülen eğitim teknolojisinin temel ögeleriyle ilgili görüşlerinin aritmetik ortalaması 2.81 bulunmuştur. Bu da öğretmenlerin Trafik ve İlk Yardım Eğitimi Dersi'nde eğitim teknolojisinin temel öğelerini kısmen uyguladıklarını göstermektedir. Öğretmenler, programı geliştirme önerileri boyutunda ise dersin genel amaçlarının daha açık ifade edilip, özel amaçların öğrenci davranışına dönüştürülerek yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirtmektedir. Öğretmenler, Trafik ve İlk Yardım Eğitimi Dersini verecek öğretmenin üniversitede branş öğretmeni olarak yetiştirilmesini, öğrencilerin derse hazır bulunmalarını belirlemek için, dönem başında anket uygulanmasını önermektedir. Dersin etkili ve verimli işlenebilmesi için, öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesi, görsel-işitsel araçların kullanılması, objektif testlerle uygulamalı değerlendirme yapılması gerektiğini (%78) ifade etmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT The essential aim of this study is to evaluate the program of Traffic and First Aid Education class in Primary Education regarding the basic components of education technology, and to determine the opinions of the teachers about both teaching these lectures and teaching technology. In the study, a survey model was used. Literature is reviewed. Data collected using a questionnaire that is developed by the researcher. The researcher used the results of literature review and her personal observations. The questionnaire was used to collect data from 116 teachers selected by a proportional sampling of 232 teachers who are on duty in the districts of Gaziantep Province. Thus, 50% of the population was contacted while teaching Traffic and First Aid classes directly. 1 10 questionnaire were found to be usable and the data was analyzed using frequency, percentage, arithmetic mean, and chi-square tests to determine whether the results yield significant results. Analyses were done using SPSS statistical program; a:.05 level was considered for significance. The arithmetic mean of the responses of the teachers to 37 questions of the basic components of the education technology was 2.81. This implies that the teachers use the basic components of the Traffic and First Aid Education partially. The suggestions of the teachers about program improvement underline that the general aims of the lectures are to be defined clearly; the specific aims are to be linked to the behaviours of the students. The teachers suggested that the teachers, who teach the Traffic and First Aid Education class should be trained as branch of teacher, and teachers should conduct a pre-test at the beginning of the semestre to determine the level of readiness of students for the class. They also pointed out that learning by doing and experiencing, the use of audio-visual means, and using more objective tests to evaluate the applicability (78%) are necessary for an effective and productive lecture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim trafik ve ilk yardım eğitimi dersinin eğitim teknolojisinin temel öğeleri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating traffic and first aid education class in primary education regarding the basic components of education technology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmFirst aid
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTraffic
dc.identifier.yokid104983
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101963
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess