Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Yusuf
dc.contributor.authorKaygas, Necla
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608310
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temelini Eğitim Fakültesi söze! bölümler ve yabancı dil bölümleri son sınıf öğrencilerinin okuma ve dinleme sonucu anladıklarını yazılı anlatma yeterliklerinin ölçülmesi oluşturmaktadır. Asıl amaca bağlı olmak üzere öğrencilerin başarıları bölümlere ve cinsiyete göre karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Araştırma 2000-2001 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe, Tarih, Coğrafya, İngilizce, Almanca ve Japonca öğretmenliği bölümlerinden sistematik tesadüf? yolla örneklem olarak alınan öğrenciler arasında yapılmıştır. Öğrenciler yine sistematik tesadüfi yolla okuma ve dinleme gruplarına ayrılmıştır. öğrencilerin mevcut başarılarını ölçmek için `Gençliğin Kıymeti` (Şevket Rado), adlı metin seçilmiş, metinle ilgili sorular hazırlanmış ve geliştirilen test araştırmacı tarafından öğrencilere uygulanmıştır. öğrencilerin cevaplarının değerlendirilmesi biri araştırıcı olmak üzere dört kişi tarafından yapılmış; dört kişinin değerlendirmesinin aritmetik ortalaması alınarak her öğrencinin başarısı bulunmuştur. Grupların aritmetik ortalamaları ile okuma ve dinleme grubunda yer alan ikişer grubun aritmetik ortalamalarının ortalamaları alınarak, grupların okuma ve dinleme sonucu anladıklarını yazılı anlatmada yeterli olup olmadıkları konusunda sonuca varılmıştır. Gruplar arasındaki başarı farkının anlamlı olup olmadığını ölçmek için de `t-test` hipotez testi kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1. Öğrencilerin okuma sonucu anladıklarını yazılı anlatma başarıları düşük, dinleme sonucu anladıklarını yazılı anlatma başarıları orta yeterlikte bulunmuştur. 2. Sözel bölüm öğrencileri, okuma sonucu anladıklarını yazılı anlatma becerisinde yabancı dil bölümleri öğrencilerine göre daha başarılıdır. 3.Kız öğrenciler dinleme sonucu anladıklarını yazılı anlatma becerisinde daha başarılı bulunmuştur. 4.öğrenciler dinleme sonucu anladıklarını yazılı anlatmada daha başarılı bulunmuştur.
dc.description.abstractill ABSTRACT This research is based on the measurement of reflecting ability of the data, which is collected through reading and listening skills, by writing skills on the social sciences departments' senior students and foreign languages teaching departments' senior students at the faculty of education. Success of students was compared according to their departments and gender differences, related to the aim of this thesis. Research has been applied on the random selected students from the departments of Turkish Language and Literature, Turkish Language Teaching, English Language Teaching and History Teaching Department and Geography Teaching Departments in Çanakkale Onsekiz Mart University in 2001-2002. Students were divided into reading and listening groups by random selection system. To observe the current success of the students, Gençliğin Kıymeti (The Value of Youth) (by Şevket Rado) was selected, and questions related to this text were asked by researcher. Researcher and three other lecturers evaluated the students' answers. Each student's success was pointed by arithmetical average of these four lecturers' results. As the next step, arithmetical averages of groups and reading and listening group results arithmetical averages were determined. By this way proficiency of groups were checked on reflection of their understandings after reading and listening. T-tesf hypothesis test was used, to control the success difference between the groups.IV These datas were collected through research: 1-The reflection of the understanding of students by writing skills after reading the text was found to be at low level, whereas it is at medium level by listening the text. 2-Social sciences departments' students were observed to be more successful than foreign language teaching department's students on reflecting their understandings after reading. 3-Female students were observed to be more successful on reflecting their understandings, which were the results of listening, by writing skills. 4-Students were observed to be more successful on reflecting their understandings, which were the results of listening, by writing skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite son sınıf öğrencilerinin okuma ve dinleme sonocu anladıklarını yazılı analatma becerileri
dc.title.alternativeThe Last-year university students`writing skills based on their reading and listening comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.identifier.yokid125250
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122273
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess