Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunbaş, Derya
dc.contributor.authorAta, Salih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608308
dc.description.abstractIV ÖZET 20. yüzyılda Amerika ve bir çok Avrupa ülkesinde başlayan ve 21. Yüz yılda tüm dünyada doruk noktasına ulaşan yönetim yapılanması içinde gelişen halkla ilişkiler, yönetim alanında bir çok yeni uygulamalarla birlikte yeni yapılanma içinde yerini almayı başarmıştır. Dünyada hızla gelişerek yönetim yapılanması içinde yerini alan halkla ilişkilerin Türkiye'deki gelişimi yavaş olmuştur. Türkiye'de temsil niteliği en fazla, halka en yakın ve en güçlü yerel yönetim birimi belediyelerdir. Belediyeler sınırları içindeki halkın ortak nitelikli ihtiyaçlarını karşılamalarındaki başarılı yada başarısızlıkları büyük ölçüde sunacağı hizmetlerin kamu yaran ve halkın yaran gözetilerek sunulan hizmetlerin halk tarafında benimsenip benimsenmediğiyle ölçülür. Belediyeler, sundukları hizmet politikalarının halk tarafından beğenildiği taktirde başarılı olurlar. Halka önem vermeyen belediyelerin başarısından söz etmek olanaksızdır. Çünkü belediye icra organları seçimle yani kent halkının oyu ile seçilmektedirler. Başarısız bir belediyenin icra organlarının kent halkı tarafından seçilmesi olanaksızdır. Belediye hizmet politikalarına düşünce,oluşum ve uygulama safhalarında halk katılımının sağlanması belediye çalışmalarının başarısını artıracaktır. Belediye yönetimleri bu sayede başarılı hizmet programları geliştirmiş olacak ve bu çalışmaları kentli tarafından benimsenerek yatırımın daha kısa zamanda yapılması ve verimli olmasını sağlayacağında daha demokratik bir yönetim yapılanması sağlanmış olacaktır. Bütün bu uygulamaların yapılabilmesi ve de başarılı olabilmesi için bir organizasyona ihtiyaç vardır. Bu organizasyondaki amaç belediye yönetimi ile kent halkı arasında iletişimi sağlayacak bir birimin olmasınaihtiyaç vardır. Bu birimler genelde değişik adlar altında örgütlenmiş olsa da genel kullanım adı `Halkla ilişkiler` dir. Belediyelerde başarılı bir halkla ilişkiler çalışmasının yapılabilmesi için belediyenin başı olan Belediye Başkanının halkla ilişkilerin önemine inanması ve de modern bir yönetim modelini kendine ilke edinmesine bağlıdır. Ancak bu gerçekleştiği taktirde halkla ilişkiler çalışması için ilk adım atılmış olur. İkinci aşama bu çalışmayı yürütecek uzman meslek mensuplarına ihtiyaç vardır. Bu halkla ilişkiler uzmanı direk başkana karşı sorumlu olup tüm çalışma safrasında başkanla bilgi alış verişinde olmalıdırlar. Halkla ilişkilerdeki başarının diğer bir boyutu ise, tüm belediye çalışanlarının halkla ilişkilerin önemine inanmasına ve bu konuda hizmet içi eğitim programlarıyla belediye çalışanların bu önemi benimsemelerinin sağlanmasına bağlıdır. Tüm çalışmalarda basan bir ekip çalışması sayesinde olmaktadır. Halkla ilişkilerdeki başarı veya başarısızlık tüm ekibin halkla ilişkilerin önemine inanmasına bağlıdır. Bu inançla çalışmalara başlayan halkla ilişkiler servisleri yapılacak çalışmaların her safhasında halka inmenin yollarında hesaplamak ve bu plan ve programlar geliştirmek zorundadırlar. Planlı çalışan bir halkla ilişkiler birimi sürekli başarıyı yakalayacaktır. Tüm kamu kurum ve kuruluşların ve de bunların en önemlisi olan yerel yönetim birimi olan belediyelerin bu düşünceleri kendisine ilke edinmeleri hizmetlerindeki başarının artmasına neden olacaktır. Bunun için gerekli olan yasal düzenlemelerin bir an önce hazırlanarak hayata geçirilmesi modern belediyelerin oluşmasına katkıda bulunacaklardır.vı Bu çalışmada, yerleşim yeri büyüklüğü değiştikçe Halkla İlişkiler birimide buna bağlı olarak genişlemeleridir. Hipotezinde yola çıkarak Belgesel Araştırma Tekniği kullanılarak konu incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractVlt ABSTRACT The public relations which began in America and many countries of Europe in the public 20th century and arrived to the highest point, in the world, has successed to get its own place in new construction with the new practises in administration. 'The public relations which gets its own place in the construction of administration for developing in the world fastly, has developed in Turkey, slowly. The municipalities are the strongest local administration unites and friendly with the people and has the best performance in Turkey. The successful of municipalities is measured with to receive of the public that their services to the public. If their service policy is liked by the public, the municipalities become successful. It is impossible to talk about the successful of the municipaiitres which aren't interested in the public. The executive commitee of municipality is elected with a selection of the public of the city It is impossible that the executive of unsuccessful municipality is elected by the public, it will get the successful of a municipality increased to get part'ici pation of the public in the thinking, getting and practising areas of service policy. The executive comity of municipality will be to get developed the successful service policies and more demokratic the construction of administration with these works. There is necessity an organisation to be successed and to be done of these practises. It is the first aim that is a department which will get communication between the city public and the administiration of municipolity. Even if, these departments have generally been under the different names, its general is public relations A chairman of the municipality needs to have a goal of a construction model and to believe the importance of public relations. It is the first step for the public of relations if it is realised. In the other hand, there is a necessity for the experted occupation clerksV1I1 who will attend to this work. An expert of puplic relations has to connect to the chairmen of the municipality, directly in all the working area. The second important point. All of the clerks of the municipality need to believe the importance of relations and to have this importance with the education of inside service. The services of the public relations have to developed the programs and plans in the way of the public in every area of this works. A department of relations which works by a plan, will always save successfuLAII of the public associations and structures and the municipalities which is the most important of the local colministration units, will because the successful of their works with this idea. For that reason, the necessity legal arrangements have to be done and practiced, as soon as possible, will help to. The developing at the municipalities. İt has been tried the subject to be searched by using `Documentary Researching Techingue` by the way of The relations Center must be wide as connecting with changing the grcatres of settled place` in this work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleBelediyelerde halkla ilişkiler (halka dönük yerel yönetimler) Çanakkale Belediyesi örneğinde kavramsal bir değerlendirme ve model önerisi
dc.title.alternativePublic relations in municipalities (public oriented local administrations)a conceptual analysis and model proposel via Çanakkale municipality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmParticipation management
dc.subject.ytmÇanakkale Municiality
dc.identifier.yokid125359
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122253
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess