Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçuoğlu Ünal, Fulya
dc.contributor.authorSever, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-01-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608305
dc.description.abstractOrtaokul Öğrencilerinin Telaffuz Hataları Üzerine Bir İncelemeKonuşma insan iletişiminde en etkili, en hızlı ve en pratik yollardan biridir. Toplumsal yaşamın vazgeçilmez bir ögesidir. Etkili bir iletişim başarı için, etkili ve düzgün bir konuşma da etkili iletişim için elzemdir.Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin hazırlıksız konuşma esnasında yaptıkları telaffuz hataları incelenmiştir. Kütahya ilinin Domaniç ilçesindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinden rastgele yöntemle seçilen 25 öğrencinin konuşmaları incelenmiş ve sonuçlar; telaffuz hatalarının oranı, türleri, hazırlıksız konuşma süreleri ve bunların cinsiyete göre oranı gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış gözlem tekniğinden faydalanılmıştır. Ses kaydı ve konuşma gözlem formlarıyla verilerin toplanması sağlanmıştır. Öğrencilerin hazırlıksız konuşma yapacakları konular, Türkçe öğretimi programındaki konuşma amaç ve kazanımları ile Türkçe ders kitaplarındaki temalar dikkate alınarak oluşturulmuştur. Oluşturulan 44 konuşma konusu uzman görüşüne sunulmuş ve öğrencilere en uygun 20 konu belirlenmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerde telaffuz hataları tespit edilmiştir. Öğrencilerin tamamında yerel ağız kullanımı görülmüştür. Bunu atlama (%64), gevşeklik (%52), gereksiz ses kullanımı (%52), vurgu ve tonlama hatası (%36) takip etmektedir. Yerel ağız kullanımından kaynaklı hataların başında ise çoğul ekinin yanlış kullanımı (%95), sert sessizlerin yumuşak söylenmesi (%95) ve şimdiki zaman ekinin yanlış kullanımı (%85) gelmektedir. Konuşma süresi bakımından erkekler kızlardan 8 saniye daha uzun konuşmuş, telaffuz hatası yönünden de kızlar %5 daha başarılı çıkmıştır.
dc.description.abstractA Research On The Pronunciation Mistakes Of Secondary School Students.Speaking is one of the most effective and practical and the fastest ways in human comminication. An effective comminication is compulsary for being successful and also an effective and fluent speaking is necessary for aneffective communication.In this study, the pronuncition mistakes of secondary school students during an unprepared spech are examined. In this study the speech of the 25 students, randomly chosen among 7th grade students, who study in a public scholl in Domaniç, Kütahya, is examined and the results are the variation of the pronuncition mistakes, duration of the unprepared speech and their ratio regarding the students' gender.In this research descriptive survey model is used. Datas are collected with the help of semi-structured observation technique and recordings and speech observation forms are benefited while collecting the datas. The topics of the students' speech which is supposed to be unprepared are formed by both the golas and the learning outcomes of the Turkish lesson curriculm and the themes in the Turkish lesson course books at the end 44 topics are decided and these topics are asked for expert opinion and 20 speech topics that are best for the students are determined.At the end of the research the pronuncition mistakes of the students are identified. During their speech it is observed that all students used local dialect. Furthermore, skipping (%64), slurring (%52), unnecessary word using (%52), errors in emphasis and intantion (%36) are also observed. The most fruquently observed resulting from use of local are the wrong use of plural suffix (%95), saying hard consonant as soft (%95) and the present continous tense suffix (%85). In terms of speech duration , boys talked 8 seconds longer than the girls and girls are %5 percent more successful than boys regarding pronuncition mistakes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin telaffuz hataları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on the pronounciation mistakes of the secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-12
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmPronunciation
dc.subject.ytmUnprepared speech
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPronunciation
dc.subject.ytmSpeaking problem
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10139893
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502982
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess