Show simple item record

dc.contributor.advisorKafadar, Osman
dc.contributor.authorGünay, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608300
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Resmi ve özel İlköğretim Okullarının birinci kademesindeki öğrenci velilerinin, çocukları I. sınıfa başlarken `okul disiplinine` ilişkin beklentileri ile beş yıllık süreç içerisinde okulların bu beklentileri karşılayabilme düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunup bulunmadığının saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın literatür kısmında ailede ve okulda eğitim ve disiplin, eğitimde geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar ve disiplin anlayışları, disiplin kuramları ile disiplin sorunlarım önleme ve çözme gibi konulara değinilmiştir. Araştırmanın uygulanmasında, İstanbul ili, Beşiktaş ilçesindeki Resmi ve özel İlköğretim Okullarında 2001-2002 öğretim yılında öğrenim gören I. ve VI. sınıf öğrenci velileri çalışma evreni olarak belirlenmiştir. Araştırma I. ve VI. sınıflardan tesadüfi yolla seçilen 100 'er veli üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonuçlan niteliksel ve niceliksel veriler kullanılarak elde edilmiştir. Niceliksel veriler I. sınıf ve VI. sınıf velilerinin okul disiplinine ilişkin beklenti düzeylerim saptamada kullanılan anket formu ile VI. sınıf Resmi Okul ve özel Okul velilerinin beklentilerinin okulda gerçekleşme düzeyim saptamaya yönelik anket formu kullanılmıştır. Niteliksel veriler ise, velilerin dişçimle ilgili olarak okul yönetiminin disiplin anlayışı, rehberlik servisi, öğretmenlerin istenmeyen davranışları karşısında öğrenciye yaklaşım biçimleri ve okulun fiziki ortamı gibi ana başlıklar çerçevesinde yürütülen mülakatlarla elde edilmiştir. Araştırmadan ekle edilen bulgulara dayalı olarak Resmi Okul ve Özel Okul velilerinin beklentileri arasında anlamlı farklılıklar olmadığı, yine Resmi Okul ve Özel Okul velilerinin beklentilerinin okulda gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerine göre ise okullar arasında anlamlı farklılıklar olmadığı saptanmıştır. Bu bulgulara dayalı olarak elde edilen sonuçlara göre araştırmanın hipotezlerinin desteklenmediği anlaşılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In this research it's aimed to determine if there is any difference between the expectations of The Government and Private Primary Schools first grade student's parents and the school's capacity of answering these expectations during these five years. In literature part of this research it's mentioned the education in both family and school, the traditional and contemporary approaches in education, the theories of discipline and preventing the discipline problems or solving them. In terms of research application the parents whose students are in Istanbul, Beşiktaş in Government and Private Primary Schools in 2001-2002 in first and sixth grade,have been determined. This research has been made chosen by chance one hundred parents from first and sixth grade. The results of this research have been made by using qualitative and quantitative data. The quantitative data is used to determine the expectations of first and sixth grade parents for school discipline. This data is kind of a poll to determine how much their expectations become real. The qualitative data is used to learn the parents' thoughts about school discipline the teachers' approaches against nasty behaviors of students, guiding service and physical conditions of school by interviewing. Concerning the results of this research it's determined that there isn't logical difference these Government and Private School Parents. It's clear that this hypothesis isn't supported by the diagnosis of this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ve özel ilköğretim okullarında disiplin (veli beklentileri ve sonuçları)
dc.title.alternativeDiscipline in public and private elemantary schools (parental expectations and its results)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid125319
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122255
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess