İlkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri hakkında akran görüşleri: Bir olgubilim çalışması
dc.contributor.advisor | Sarıçam, Hakan | |
dc.contributor.author | Kirbaş, Ferhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:02Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608299 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda özel eğitim ve kaynaştırma alanındaki çalışmalar hızkazanmıştır. Ancak alanyazındaki çalışmalara bakıldığında kaynaştırmauygulamaları hakkında akran görüşü alınanların sayıca yetersiz olduğugözlenmiştir. İlkokul, kaynaştırmanın uygulanması açısından kritik dönemlerdenbiridir. Bu nedenle bu çalışma yasalarla çerçevesi çizilen kaynaştırmauygulamasının sınıf içi atmosferini normal gelişim gösteren öğrencileringözünden göstermeyi hedeflemektedir. Bu araştırma, İstanbul ilinin Esenyurtilçesinde bulunan bir ilkokulun 3. ve 4. sınıfında eğitim gören kaynaştırmaöğrencilerinin sınıf içi davranışları, sorunları, öğrenme ortamları hakkında akrangörüşleri almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma niteliksel araştırmadeseni ile desenlenmiştir. Araştırmada olgubilim (fenomenolojik) araştırmayöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinin Esenyurtilçesinde öğrenim gören ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla 11 soru hazırlanmıştır. Araştırmaverileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Veriler içerik analiziyoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda zihinsel yetersizliği olanöğrencinin kaynaştırıldığı sınıftaki akranlarının öğrenci hakkında olumsuzdüşüncelere sahip olduğu, kaynaştırma öğrencisinin tahtaya kalkma, ses çıkarma,arkadaşlarının eşyalarını izinsiz alma gibi problem davranışlar gösterdiğini veakranlarının bu sorunların çözümü için en uygun seçenek olarak kaynaştırmaöğrencisi olan arkadaşlarının ayrı eğitim alması gerektiğini düşündüklerisonucuna ulaşılmıştır. Sınıflarında ortopedik yetersizliği olan kaynaştırmaöğrencisinin akranları ise arkadaşlarından herhangi bir rahatsızlık duymadıklarınıona yardım ederek kendilerini daha iyi hissettiklerini belirtmişlerdir. Araştırmagöstermiştir ki kaynaştırma öğrencisinin yetersizliği akran görüşlerini önemliölçüde etkilemektedir.Anahtar kelimeler: Akran görüşü, kaynaştırma eğitimi, kaynaştırma öğrencisi,olgubilim, özel eğitim | |
dc.description.abstract | In recent years, studies in the field of special education and inclusion havegained pace. However, when we look at literature studies, it has been observedthat the number of peer opinions about inclusion is insufficient. Primary educationis one of the critical periods for the implementation of inclusion. For this reason,this study aims to show the classroom atmosphere of inclusion implementationdetermined by the law in the eyes of students with normal development. Thisresearch was carried out in order to get peer opinions about classroom behaviors,problems, learning environments of inclusion students in 3rd and 4th grade of aprimary school located in Esenyurt district of Istanbul. The research wasconducted by using qualitative research method. The study group of the study iscomposed of 3rd and 4th grade students in the primary school in Esenyurtprovince of Istanbul. In order to determine the opinions of the students, 11questions were prepared. Semi-structured interviewing technique was used forcollecting the data. The data were analyzed by content analysis. As a result of theresearch, it has been found that peers in the class to which a student withintellectual disabilities is fused have negative thoughts about the student. Theysaid that the inclusion student showed problem behaviors such as standing up,making noise, and taking his friends' belongings without permission. Studentswith normal development have reached the conclusion that these students who areinclusion students think that they should receive separate education. The peers ofthe student with ortopedical disabilities said that their friends did not disturbthemselves. By helping him, they said they felt better. Research has shown thatthe insufficiency of the inclusion student significantly affects the peer perspective.Keywords: Inclusion of students, inclusion training, peer opinion,phenomenology, special education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri hakkında akran görüşleri: Bir olgubilim çalışması | |
dc.title.alternative | Peer opinions about inclusion primary students in 3rd and 4th grade: A phenomenographic study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-02 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10164998 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 536864 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |