Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçam, Hakan
dc.contributor.authorGevrek, İsmet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608295
dc.description.abstractBu araştırmada hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi hedeflenmiştir. Çalışma nitel araştırma türlerinden eylem araştırması deseninde hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, araştırmacının çalıştığı okulda uygun örnekleme ile seçilmiş hafif düzeyde zihin engeli bulunan 2 özel eğitim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin performanslarının ölçümü için okuduğunu anlama becerisi ölçeklerini oluşturan Ses, Hece, Kelime, Cümle, Paragraf Ölçeği (Obalar, 2009) ve Okuma Becerisi Ölçeği (Obalar, 2009) kullanılmıştır. Öğrencilerin okuma hızlarının ölçümü için ise süre ölçer kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerle ve eylem çalışması ile ilgili uzman görüşü, gözlem formu, ses ve görüntü kaydı gibi toplanan nitel veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans tabloları verilmiş ve grafiklerin yorumlamaları yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda tekrarlı okuma yönteminin hafif düzey zihin engeli olan öğrencilerin okuma becerilerini geliştirdiği, okuduğunu anlamalarını artırdığı ve okuma hızlarını artırdığı bulunmuştur. Renkli metinlerle okuma yönteminin de hafif düzey zihin engeli bulunan öğrencilerin okuma becerilerini geliştirdiği, okuduğunu anlamalarını artırdığı ve okuma hızlarında artış sağladığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okuma, özel eğitim, renkli metinlerle okuma, tekrarlı okuma, zihin engelliler
dc.description.abstractThe purpose of this study is to improve mild intellectual disabled students reading and understanding skills through the method reading texts with repetitions and colored texts. This study was conducted by using action research method which is one of the qualitative research methods. The participants of this research are 2 mild intellectual disabled students that were chosen using convenience sampling from the school where the researcher working. The data collection instruments for this action research are `Sound, Syllable, Word, Sentence, and Paragraph Scale` (Obalar, 2009) and Reading Ability Test (Obalar, 2009). A stopwatch was used to record the time spent by students while reading the texts. Qualitative data such as expert opinions, observation forms, voice and video records, that was collected during this research was analyzed using content analysis. Frequency tables and graphs generated from the data interpreted by the researcher. The findings suggest that the method of reading texts with repetitions help mild intellectual disabled students to improve their reading and understanding abilities and improve their reading speed. Moreover, the method of reading texts with colored texts also has the similar effects with slightly different outcomes.Keywords: Intellectual disability or mentally retarded students, reading, special education, reading with colored texts, reading with repetitionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeImproving mild intellectual disabled students reading and understanding abilities through the method of reading texts with repetitions and reading colored texts: An action research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-02
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmReading texts
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10139497
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501974
dc.description.pages312
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess