Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Banu
dc.contributor.authorBartan, Saadet
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608293
dc.description.abstractDeğerler eğitimi kişinin değerleri içselleştirip ona bağlı bir kişilikoluşturmasını sağlayan bir süreçtir. Bireylerin değerleri kazanmasında eğitim çokönemli bir rol oynamaktadır. Eğitim ortamlarında uygulanan tutum ve değeraktarımı değerler eğitiminin temelini oluşturmaktadır. Çocukların ev ortamındabaşlayan değer edinim süreci okulda alacağı eğitim ile desteklenmelidir. Bu durumokulun en önemli öğelerinden biri olan öğretmenlerin değerler hakkındaki görüşünüve değer eğitiminde kullandıkları yöntemleri önemli hale getirmektedir.Okul öncesi öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi hakkındakigörüşlerinin incelenmesini amaçlayan bu araştırmada nitel araştırmayöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmış araştırmanın modeli olarakolgu bilim modeli benimsenmiştir. Verilerin toplanması, yarı yapılandırılmışgörüşmelerle gerçekleşmiştir. Araştırmada verileri toplamak amacıyla görüşmeformları oluşturulmuştur. Araştırma Kütahya ilinde görev yapmakta olan 10 OkulÖncesi Eğitimi öğretmeni ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analiziuygulanmıştır.Yapılan araştırma sonucunda; Öğretmenler değerin, davranışlarışekillendiren tutum ve görüşler olduğunu, kişisel olarak saygı, sevgi, doğruluk vemanevi değerlere öncelik verdiklerini belirtmişlerdir. Değerlerinsınıflandırılmasına ilişkin farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmaya katılanöğretmenler değerler eğitiminin asıl amacının kişiliğin her yönüyle gelişmesinisağlamak, bireyi ve toplumu kötü tavır ve davranışlardan korumak olduğunu ifadeetmişlerdir. Öğretmenler değerler eğitiminin erken yaşlarda başlaması gerektiğini,Okul öncesi eğitim programında değerlerin açıkça belirtilmediğini, öğretmenlerdeğerlerin kazanıldığını tespit etmek için gözlem, davranış listeleri, veli işbirliğigibi yöntemler kullandıklarını ifade etmişlerdir. Kazandırılan değerlerin çocuklarınen çok sosyal-duygusal alanlarına destek olduğu, öğretmenlerin değer öğretimyöntemleri hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları, değerleri telkin yöntemi ilevermeye çalıştıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler sınıf içi uygulamalarında görselmateryaller, drama ve hikâyelerden faydalandıklarını belirtmişler, okulun ve aileninönemli faktörler olduğunu ifade etmişlerdir.Anahtar kelimeler: Değer, değer eğitimi, okul öncesi eğitim
dc.description.abstractValues education is a process that allows a person to internalize valuesand create a personality linked to it. Education plays a very important role in gainingvalues of individuals. Attitudes and value transfer in education environmentsconstitute the basis of values education. The value acquisition process that starts inthe home environment of children should be supported by the education they willreceive at the school. This makes teachers views on values and methods used invalue education important.In this research, which is one of the qualitative research methods used inpre-school teachers' views on values and values education, the phenomenologymodel was used as a model of research. The data collection was realized by semistructured interviews. In this research Interview forms were formed in order tocollect data. The research was conducted with 10 pre-school teachers who work inKütahya. Content analysis was used to analyze the data.As a result of the research; Teachers state that values are attitudes andopinions that shape behaviors and give priority to respect, love, truth and spiritualvalues. Differences related to the classification of the values were determined. Theteachers who participated in the study stated that the main aim of values educationwas to ensure the development of all aspects of personality and to protect theindividual and society from bad attitude and behavior. Teachers stated that thevalues education should start at an early age, the values are not clearly stated in thepreschool education program, and the teachers use methods such as observation,behavior lists, parent cooperation to determine that values are earned. It isdetermined that the values gained are the most supportive of the social-emotionalareas of the children, that the teachers do not have enough knowledge about thevalue teaching methods and they try to give the values with suggestion method.Teachers stated that they benefited from visual materials, drama and stories in theirclassroom practices and stated that school and family are important factors.Keywords: Pre-school education, value ,value education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri ile sınıf içi uygulamalarının incelenmesi
dc.title.alternativeEvaluation of pre-school teachers opinions about the values and values education and clasroom practices of values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-28
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10140049
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533988
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess