Okuma ajandasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığı geliştirmeye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Banu | |
dc.contributor.author | Yaşar, Görkem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:01Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608291 | |
dc.description.abstract | Dil becerilerinin edinilmesi ve sergilenmesinde önemli rol oynayan söz varlığı, bir dilin anlama ve anlatma kabiliyetinin taşıyıcısı olan sözcük ve söz gruplarını kapsar. Ortaokullarda sürdürülmekte olan Türkçe derslerindeki temel amaç; öğrencilerin dil becerilerini edinerek bunları etkin bir biçimde kullanmaları yoluyla kültürel aktarımı ve toplumsal iletişimi sağlamaktır. Pasif söz varlığını geliştirmede dinleme ve okuma, aktif söz varlığını geliştirmede ise yazma ve konuşma becerileri işe koşulmaktadır.Yarı deneysel desende gerçekleştirilen bu araştırmada, okuma ajandasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığını geliştirmeye yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerindeki etkisini ortaya koyma amaçlanmıştır. Bu amaçla gerçekleştirilen sekiz haftalık uygulamada; bir ortaokulun beşinci sınıf öğrencileri üzerinde, araştırmacı tarafından geliştirilen `okuma ajandası uygulaması` gerçekleştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile öğrencilerin akademik başarılarını yansıtan dönem sonu ve dönem başı akademik notları kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, araştırmacı tarafından geliştirilen okuma ajandası uygulamasınin öğrencilerin söz varlığını geliştirmeye yönelik tutumlarını ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Vocabulary which has important role in acquiring and presenting linguistic skills covers words and word groups. The main aim of the Turkish courses in middle schools is; is to provide cultural transmission and social communication through the effective use of linguistic skills by students. Listening and reading are employed in developing passive vocabulary whilst speaking and writing are employed in developing active vocabulary.Purpose of the research is to show effects of reading agenda on middle school students' behaviors towards developing vocabulary and their academic success'. Quasi experimental design method which is commonly used in educational areas is employed in this research. For this purpose a reading agenda technique developed by the researcher is applied on 5th grade students for 8 weeks.For data collection, Behavior Scale Towards Developing Vocabulary developed by the researcher and students' grades at the beginning and at the end of the term are used.At the end of the research, it is observed that the reading agenda tecnique developed by the researcher has possitive effects on students' behaviors towards developing vocabulary and their academic successes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okuma ajandasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığı geliştirmeye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of reading agenda on students' behavior towards improving vocabulary and academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-03 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Reading agenda | |
dc.identifier.yokid | 10139024 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502076 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |