Diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Topçuoğlu Ünal, Fulya | |
dc.contributor.author | Aslan, Mehmed Akif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:14:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:14:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608287 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmaya, 2017-2018 eğitimöğretim yılı içerisinde Bursa ili İnegöl ilçesi Alanyurt Ortaokulunda eğitim/öğretim gören (53), 7. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma kapsamında nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntem kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılırken, nitel araştırma yöntemleri kapsamında öğrenci görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen `Konuşma Problemlerini Değerlendirme Formu` ile `Etkili ve Güzel Konuşmayı Değerlendirme Formu` kullanılmıştır. Nitel verileri elde etmek için bu formlara ek olarak, `Kişisel Bilgi Formu` ile `Öğrenci Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubuna diksiyon etkinliklerini içeren 8 haftalık ders planı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabına uygun ders süreci işlenmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen bulgular, istatistik programları ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında ilişkili ve ilişkisiz hesaplama analizleri ile betimsel analiz kullanılmıştır. Ayrıca nitel verilerin analizi için görüşme formundan elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş olup kod ve temalara ayrılmıştır. Araştırma neticesinde diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to designate the effect of diction activities on their speaking skills of seventh grade secondary school students. Fifty three seventh grade students who are educated in Alanyurt Secondary School located in Inegöl District, Bursa Province in 2017-2018 education and training term have participated to the research. Mixed method in which quantitative and qualitative research methods have been used in extent of the research. The scope of the mixed method while quasiexperimental design with pretest and posttest control groups which are of quantitative research methods have been used, student based assessment form has been used in terms of qualitative research methods. `Evaluation of Speaking Problems Form` along with `Assessment Form of Effective and Delicate Speaking` which have been developed by the researcher in the extent of data gathering have been used. In addition to these forms, `Personal Information Form` and `Student Interview Form` have been used in order to obtain qualitative datum. Experiment and control groups have been formed in the scope of study. Eightweek syllabus which includes diction activities for the experiment group has been carried out. As for the control group, lesson continuum to which befits Turkish lesson instructor guide has been operated. Findings which have been obtained throughout the research process have been analyzed by statistics programmes. In the context of analysis, related and unrelated computational analysis and descriptive analysis were used. Besides, datas which have been obtained by interview form for the analysis of qualitative datas have been seperated into codes and themes, being sorted out with content analysis. In the outcome of the research, it has been extrapolated that diction activities on speaking skills of seventh grade secondary school students have created a meaningful difference. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of diction activities on speaking skills of seventh grade secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-28 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Body language | |
dc.subject.ytm | Diction | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Speaking problem | |
dc.subject.ytm | Phonetic | |
dc.identifier.yokid | 10163578 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533989 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |