Strategien für die behaltung der unbekannten wörter im gedaechtnis
dc.contributor.advisor | Sebüktekin, Hasan | |
dc.contributor.advisor | Sebüktekin, Hayriye | |
dc.contributor.author | Altinok, Gülcan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:58Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608269 | |
dc.description.abstract | III ÖZET Dil öğrenmek, sadece gramer ve şekil olarak doğru konuşmaktan ziyade, diğer kültürü de daha iyi öğrenmek için bir yol olmalıdır; böylece kendi kültürümüzü de daha iyi ve doğru tanıyabiliriz. Yabancı dil dersinin boyutları, tolerans açıklık ve yeni bir hümanizmidir ve tüm bunlara öğrenme ve çalışma stratejileri de eklenir. Bir dili iyi bilmek için, iyi bir kelime dağarcığına sahip olmak gerekir. Yeterli bir sözcük dağarcığı olmaksızın gerçekleştirilecek olan dilsel iletişim mükemmel olamaz, ancak sadece dilbilgisi kuralları da tek başlarına anlamlı bir iletişim kurmak için yeterli olamamaktadırlar. O halde dilbilgisi kuralları, tek başlarına mükemmel bir iletişimin kurulmasında, gerekli ve tam yerinde kullanılmış sözcüklerden daha az önem taşımaktadırlar.Bu artık bilinen bir gerçektir. Bilinmeyen kelimelerin öğreniminde ve öğretiminde ilk önce biyolojik faktörlere dikkat edilmelidir. Çünkü bir çok öğrenme şekilleri mevcuttur. Bazı öğrenciler okumayla, bazıları dinlemeyle,bazıları ise görmeyle veya hepsiyle beraber öğrenir. İnsanların 5 ana öğrenme şekilleri vardır bunlar: Görerek, dinleyerek, dokunarak, yasayarak ve konuşarak öğrenen kişilerdir. Bunlar öğretmenin sınıfında dikkat etmesi ve dersini ona göre işlemesi gereken öğrenme şekilleridir. Bu çalışmada bilinmeyen kelimeleri hafızada tutmak için gereken stratejiler tanıtılmaya çalışılmıştır. Yabancı dil öğreniminde stratejilerin bilinmesi çok önemli bir yol oynar, yani yabancı bir dili, aynı zamanda bilinmeyen kelimeleri en hızlı ve en iyi nasıl ve ne şekilde öğretebileceğimiz çok önemlidir.IV Buna oyunlar, tekerlemeler, şarkılar, resimler v.s. yardımcı olur. Ama kelime dağarcığının geliştirilmesi ve akılda tutulmasında en önemlisi alıştırma olanakları yani tekrarlar dır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Learning a language should be a way of learning other culture as well as performing it appropriately. In that way, we can learn our own culture better. The dimensions of foreign language class are tolerance, clarity and a new humanism and; learning/ studying strategies can be added up to these. It is necessary to have a rich vocabulary to know a language well.Oral communication can not be achieved perfectly without having sufficient vocabulary on the other hand it would still not be enough to use only grammatical rules to achieve a meaningful communication. It is now a well-known fact. Therefore grammatical rules are less important than the appropriately used vocabulary items in terms of establishing a perfect communication. When teaching and learning the new vocabulary, firstly biological factors should be taken into consideration because there are several various learning styles. Some students learn through listening, seeing, touching or all of them. People can be classified according to five learning styles: seeing (visual), listening (audial), touching or speaking. These are the learning styles which teachers should pay attention to when they are teaching. In this study, I tried to describe the strategies which are necessary to learn and retain unknown words. In foreign language education,' being aware of the learning strategies has a significant role. So we need them when planning how to teach new vocabulary successfully and fast.VI These include games, tongue twisters, songs, pictures etc. However, repetition drills are very important to work out and memorize new vocabulary. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Strategien für die behaltung der unbekannten wörter im gedaechtnis | |
dc.title.alternative | Bilinmeyen kelimeleri hafızada tutmak için izlenecek stratejiler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Retention | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 128481 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125429 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |