Eğitim amaçlı derneklerin işlevselliği (İstanbul ili örneği)
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Nurgül | |
dc.contributor.author | Gündüz, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608266 | |
dc.description.abstract | Dernekler, toplumsal düzeydeki problemlerin çözülmesi için ortaya çıkan kuruluşlardır. İstanbul ilinde yer alan derneklerin işlevselliğinin tespit edilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada, İstanbul'da yer alan eğitim derneklerinin, eğitim açısından faaliyet düzeyleri, karşılaştıkları problemler, diğer derneklerle olan ilişkiler, vb., konulardaki etkinlikleri incelenmektedir. Araştırmada model olarak nitel araştırma yöntemlerinden, fenomenoloji (olgu bilimi) kullanılmıştır. Çalışmada örneklemin belirlenmesi esnasında amaçlı örnekleme metotlarından maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. İstanbul ili sosyoekonomik gelişmişlik bakımından 7 bölgeye ayrılmış ve her bölgeden 5'er dernekle randevu alınmıştır. Toplam 35 dernekle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen görüşme verileri içerisinden soruları uygun şekilde cevaplamış olan 33 adet dernek çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Analizlerde yüzde frekans değerleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda derneklerin eğitim açısından yeterince faaliyet ve çaba içerisinde olmadıkları görülmektedir. Bazı dernekler neredeyse hiçbir faaliyette bulunmazken, bazı dernekler ise uluslararası bir yapıda faaliyetlerde bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: dernek, eğitim, işlevsellik | |
dc.description.abstract | Associations are organizations emerging to solve problems at the social level. This study was carried out in order to determine the functionality of the associations located in Istanbul. It examines activities of the education associations in Istanbul in terms of their educational level, the problems they encounter, the relations with other associations, and so on. Phenomenology (Case Science) which is a qualitative research method was used as a model in this research.Maximum diversity method which is one of the sampling purposes methods was used during the determination of samples in this study. Istanbul Province was divided into 7 regions in terms of socio-economic development. A total of 35 associations were interviewed. As a result of these interviows; 33 associations which answered the questions appropriately were selected within the data gathered from these interviews. İnterview technique was used as data collection method in the study. The data were analyzed through descriptive analysis method.In the analyzes, the frequency values were examined. As a result of the research; it is seen that the associations do not have enough activities and efforts in terms of education while some associations hardly ever engaje in any activities, same of them operate in an international structure.Keywords: association, education, functionality | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim amaçlı derneklerin işlevselliği (İstanbul ili örneği) | |
dc.title.alternative | Functionality of associations for educational purposes (The sample of Istanbul province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-12 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Associations | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education associations | |
dc.subject.ytm | Functionality | |
dc.identifier.yokid | 10177052 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511419 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |