Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, İbrahim
dc.contributor.authorSelvi, Habip
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608264
dc.description.abstractBu araştırmada, Sosyal Bilgiler dersi (4 ve 5. Sınıflar) 2005 ve 2018 öğretimprogramlarının, program öğeleri (amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme vedeğerlendirme) bakımından karşılaştırılması yapılarak, benzerlikler vefarklılıkların ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır. Bu sebeple çalışma her iki öğretimprogramı üzerinde yoğunlaşmıştır. Literatür incelemesi niteliği taşıyan buçalışma; giriş, kuramsal açıklamalar ve ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular veyorum, sonuç ve öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmuştur.Çalışma betimsel doküman analizi çalışmasıdır. Araştırma sürecindeçalışmanın amacına yönelik mevcut kaynaklar bulunmuş, her kaynak dikkatliceincelenmiş, gerekli bilgiler not alınmış ve notlardan yola çıkarak değerlendirmeişlemi yapılmıştır.2005 Sosyal Bilgiler dersi öğretim Programında vizyon ve temel felsefe ileilgili açıklama yapılmasına karşın 2018 öğretim programında herhangi biraçıklamaya yer verilmemiştir. 2005 ve 2018 programı yapılandırmacılık eğitimfelsefesinin ilkeleri esas alınarak hazırlanmıştır. Her iki programda da öğrencimerkezli, toplu öğretim ve tematik yaklaşımın benimsendiği görülmektedir. İkiöğretim programında da hedeflerin olduğu, 2005 öğretim programında toplam175, 2018 öğretim programında ise 131 kazanım bulunduğu, 2005 öğretimprogramında genel olarak 8 öğrenme alanı olduğu, 2018 öğretim programının ise7 öğrenme alanı çerçevesinde meydana getirildiği ancak bazı öğrenme alanlarınınisimlerinin değiştirildiği görülmüştür.Sosyal Bilgiler dersi 2018 öğretim programında yer alan becerilerin birbölümü günümüz gereksinimleri doğrultusunda güncellenmiştir. Diğer bir bölümüise 2005 öğretim programındaki temel becerilerinden alındığı görülmektedir. 2005öğretim programının içerdiği değerlerin 16 tanesinin 2018 programında aynışekilde yer aldığı ve 2018 programında değer sayısının düşürüldüğügörülmektedir. Ölçme ve değerlendirme açısından 2018 öğretim programındaklasik ve alternatif yöntemlerin kullanılmasını vurgulamış ve 2005 öğretimprogramından hangi yönlerden ayrıldığı belirtilmemiştir. Bu bağlamda 2018öğretim programının 2005 öğretim programına göre çok fazla bir yenilikgetirmediği söylenebilir.Anahtar kelimeler: Öğretim programı, program ögeleri, sosyal bilgiler
dc.description.abstractIn this study, social studies lesson (4th and 5th grades) 2005 and 2018education programs, program elements (purpose, content, learning-teachingprocess, measurement and evaluation) in terms of similarities and differences aretried to be revealed. For this reason, the study focuses on both curricula. This is aliterature review; introduction, theoretical explanations and related researches,methods, findings and comments, conclusions and recommendations.The study is a descriptive document analysis study. During the researchprocess, available resources were found for the purpose of the study, each sourcewas carefully examined, the required information was noted and the evaluationprocess was made based on the notes.Although there are explanations about vision and basic philosophy in 2005Social Studies curriculum, no explanations were given in 2018 curriculum. Theprogram of 2005 and 2018 is based on the principles of constructivism educationphilosophy. In both programs, student-centered, collective education and thematicapproach are adopted. It was observed that there were targets in two teachingprograms, a total of 175 in the 2005 curriculum, 131 in the 2018 curriculum, 8 inthe 2005 curriculum, 8 in the learning curriculum and 2018 in the curriculum.Some of the skills included in the 2018 curriculum have been updated inline with today's requirements. Another part is taken from the basic skills of 2005curriculum. It is seen that 16 of the values included in the 2005 curriculum wereincluded in the 2018 program and the number of values in the 2018 program wasreduced. In terms of measurement and evaluation, 2018 emphasized the use ofclassical and alternative methods in the curriculum, and it was not stated in whichdirection the 2005 curriculum was separated. In this context, it can be said that the2018 curriculum did not bring much innovation compared to the 2005 curriculum.Keywords: Curriculum, curriculum principles, social studiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersi 2005 ve 2018 öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of social studies lesson 2005 and 2018 curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-28
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10180742
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533992
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess