Basılı ve dijital ortamlarda ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Karakuş Tayşi, Esra | |
dc.contributor.author | Batluralkiz, Çağri | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608256 | |
dc.description.abstract | Basılı ve Dijital Ortamlarda Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin KarşılaştırılmasıTeknolojinin gelişmesi ve eğitimin içine girmesiyle birlikte öğrenciler dijital aletlerden okuma yapmaya başlamış ve ekran okuma diye bir okuma türü ortaya çıkmıştır. Bu türün ortaya çıkmasıyla basılı ve dijital okuma ortamları arasında okuduğunu anlama başarıları açısından fark olup olmadığı ve öğrencilerin hangi okuma ortamında okuma yapmayı tercih ettikleri önemli hâle gelmiştir. Bu araştırmanın amacı basılı ve dijital ortamlarda ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılmasıdır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma araştırması kullanılmıştır. Araştırma, Kütahya il merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ortaokullarında 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan 6. sınıf öğrencileri eşit gruplar haline getirilerek toplam 397 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada nicel olarak elde edilen veriler üzerinde yapılan istatiksel analizler sonucunda eşit seviyedeki öğrenci grupları arasında ekran ve kâğıttan okuduğunu anlama başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Bu sonuçlara göre ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin ekran ve kâğıttan okuduğunu anlama başarıları seviyeleri eşit seviyededir. Ekran okuma son yıllarda eğitimde yaygın kullanılmasına rağmen kâğıttan okuduğunu anlama başarısına ulaşmıştır. Öğrencilerin ekrandan okuduğunu anlama başarılarının artması ekran okumayı önemli bir okuma türü hâline getirmiştir. Anahtar kelimeler: Ekran okuma, okuduğunu anlama, okuma ortamı | |
dc.description.abstract | Comparing the Reading Comprehension Skills of Primary School Students In Print vs Digital SettingWith the development of technology and the introduction of education, students started to read from digital devices and a type of reading appeared. With the emergence of this genre, it became important whether there was a difference between the printed and digital reading environments in terms of reading comprehension achievement and the reading environment in which the students preferred to read. The aim of this researchis to compare the comprehension skills of middle school sixth graders in the printed and digital enviroment. A causal comparison study of quantitative research methods was used in the collection, analysis and interpretation of the data obtained in this direction. The research was carried out on 397 students in the 6th grade students who were studying in the secondary schools in Ministry of National Education in the city center of Kütahya in 2017-2018 academic year. A reading achievement test was applied. SPSS t-test was applied on quantitatively obtained data. According to these results, the level of reading and paper-reading comprehension achievements of the sixth grade students in the middle school is equal. Although screen reading has been widely used in education in recent years, it has achieved a successful reading comprehension. An increase in students' reading comprehension success has made screen reading an important reading type.Keywords: Reading envirement, screen reading, what you read | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Basılı ve dijital ortamlarda ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparing the reading comprehension skills of primary school students in print vs digital setting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-28 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Screen reading | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 10139452 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533987 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |