İlköğretim okullarında yöneticilerin demokratik değerlere sahip olma düzeyleri
dc.contributor.advisor | Işık, Halil | |
dc.contributor.author | Yetek, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:53Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608231 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin demokratik değerlere sahip olma düzeylerini öğretmen görüşleri açısından belirlemektir. Bu araştırma, ilköğretim okulu müdürlerinin demokratik değerlere sahip olma düzeyleri ölçüsünde, müdürlerin demokrasi ve hoşgörü anlayışları ile eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi sürecinde, demokratik değerlere sahip olmanın önemini vurgulayacağı ve bu konuda olumlu yönde atılacak adımlara rehberlik etmeye yardımcı olacağı, öte yandan bu alanda yapılacak araştırmalara kaynak teşkil edeceği için önem taşımaktadır. Araştırma, amaca uygunluğu nedeniyle tarama modeli ile yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evreni Balıkesir ili Merkez ilçesinde bulunan 31 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapan okul müdürleri ile Öğretmenlerdir. Araştırmada, müdürlerin demokratik değerlere sahip olma düzeylerini belirlemeye yönelik 30 adet sorudan oluşan bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Çalışma insan haklarına saygı, eşitlik, duyarlılık, öz eleştiri, özgürlük ve işbirliği olarak altı demokratik değer ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından amaca uygun olarak geliştirilen bu ölçme aracı ile sağlanmıştır. Bu ölçme aracı 690 öğretmene uygulanmış, 432 adet anket geri dönmüş ve bunların tamamı araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda sonuç olarak, ilköğretim okulu müdürlerinin, öğretmen görüşleri açısından demokratik değerlere sahip olma düzeyleri genel ortalaması x=3.18 olarak bulunmuştur. Buna göre öğretmenler müdürlerini demokratik değerler açısından orta düzeyde yeterli görmektedirler. u | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this study is to find out what level elementary school principals have democratic values according to teachers' perceptions. Having democratic values are very important for principals to practice for democratic school administration; for that reason, this study would help to determine what level administrator have democratic values. This study is a descriptive study. Population of this study is the elementary school teacher of Balıkesir province. Sample of study includes 3 1 elementary schools and 432 teachers in the Balıkesir province. For the purpose of data collection, the author developed a 30 item-likert type questionnaire. This study is limited by six values; respect to human rights, equality, sensitivity, self-criticize, freedom, and cooperation. As a result, general mean of elementary school principals is measured as 3,18/4,00. This can be interpreted that elementary school principals have democratic values as moderate level. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında yöneticilerin demokratik değerlere sahip olma düzeyleri | |
dc.title.alternative | Democratic values of elementary school principals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Democratic values | |
dc.subject.ytm | Democratic education | |
dc.subject.ytm | Democratic attitude | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 139944 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135460 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |