Show simple item record

dc.contributor.advisorDogan Temur, Özlem
dc.contributor.authorKarali, Kahraman
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:51Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608214
dc.description.abstractTürkiye'de özellikle son 10 yılda önemi daha iyi anlaşılan ve kalkınma planlarında kendisine yer bulan okul öncesi eğitim; beraberinde birçok sorunun da ortaya çıkmasına neden olmakta ve bu sorunları ortadan kaldırmak için de çözüm üretilmesine olanak sağlamaktadır. Coğrafik ve sosyolojik bakımdan çok farklı yapıya sahip olan Türkiye'de okul öncesi eğitim yönetimi sürecinde farklı sorunların ortaya çıktığı gözlenmektedir. Ortaya çıkan sorunlar arasında benzerlik olsa da ortaya konan çözüm önerileri farklılık gösterebilmektedir. İklim şartları, fiziki olanaklar, sosyolojik yapı, kişisel bakış açısı gibi çeşitli nedenler aynı sorunlara karşı farklı çözüm üretilmesine neden olmaktadır.Bu araştırma 2016-2017 eğitim – öğretim yılında Erzurum ilinde görev yapan bağımsız anaokulları müdürleri ile bünyesinde anasınıfı bulunan ilkokul müdürlerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşlerinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır.Nitel araştırma türünde tasarlanan bu araştırmanın çalışma grubunu bağımsız anaokullarında görev yapan okul müdürleri ile bünyesinde anasınıfı bulunan ilkokul müdürleri oluşturmuştur. Çalışmada veriler görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Elde edilen bulgular, bölgenin ağır kış koşullarının öğrencilerin devamsızlık yapmasına sebep olduğunu göstermektedir. Okulların fiziki olanaklarının yetersiz olduğu görülmektedir. Yöneticiler ciddi ekonomik sorunlarla mücadele ettiklerini belirtmişlerdir. Mevzuatın esnek olmamasından kaynaklanan sorunların olduğu bulgular arasındadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin mesleki ve iletişim kurma becerileri yönünden kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Ayrıca, veliler okul öncesi eğitime gerekli önemi vermediklerinden öğrencilerin devamsızlık yapmalarında etkili olmaktadır. Araştırma sonuçları özel eğitim ihtiyacı duyan çocukların eğitimi konusunda öğretmenlerin yetersiz olduğunu göstermektedir. Araştırmada yöneticilerin benzer sorunları sık yaşadığı ve bu durumun yönetim sürecini olumsuz olarak etkilediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn Turkey, especially in the last ten years Pre-school education which is understood its importance and find place in the development plan cause to appear many problems and provide possibility to eliminate these problems with the solution production. Especially in Turkey which has various geographical and sociological structure, many kind problems is observed in the pre-school education management.There are similarities the problems which encounter but there are differences in the solution suggestion.Many reasons like climatic conditions, physical facilities, sociological structure, personal perspective cause to product different solution against the same problems.This research was done in 2016-2017 educational year in Erzurum for examining the opinions of primary school administrators with independent kindergartens and the school administrators in which includes primary school on the problems they encounter in the management process.This research was made with the qualitative research methods. Both primary school administrators with independent kindergartens and the school administrators in which includes primary school constitute the study group. In this study, the data was collected with interview form. Descriptive analysis method was used for data analysis.The results show that the heavy winter conditions of the region cause the students to make a absenteeism. Physical facilities of schools are insufficient. Managers are struggle with serious economic problems. The findings show that there are problems caused by the lack of flexibility of the legislation. Teachers should improve themselves in terms of professional and communication skills. In addition, parents do not give importance to preschool education and therefore they are effective in students' absenteeism. According to the result of the study, teachers are insufficient about the education of children who need special education. Managers experienced similar problems frequently and this situation negatively affected the management process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBağımsız anaokulları ile bünyesinde anasınıfı olan ilkokul yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşlerinin irdelenmesi
dc.title.alternativeInterpretation of the intermediations of the principal administrators with the independent governments and their responsibilities in the management process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10140184
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622584
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess