dc.contributor.advisor | Uşun, Salih | |
dc.contributor.author | Kocasaraç, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:51Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608213 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın temel amaca, bilgisayarların öğretim alanında kullanımına ilişkin öğretmen yeterliliklerini ve yöneticilerin öğretmenler hakkındaki görüş ve önerilerini belirlemektir. Böylelikle öğretmenlerin bilgisayarı öğretim alanında kullanmada ihtiyaç duyacakları hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarım ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada verilerin toplanması için, bu alandaki araştırmalardan yararlanma yanında ilgili uzmanlarında görüşleri alınarak öğretmenlere ve yöneticilere uygulanmak üzere beşli Likert ölçeğinden oluşan `anket formu` hazırlanmıştır. Anket, Çanakkale ilinde bulunan beş Müfredat Laboratuar Okulunda yüzotuzbir öğretmene ve dokuz yöneticiye uygulanmıştır. Toplanan veriler istatiksel çözümlenmesi, SPSS for Windows 10.0 programından yararlanılarak bilgisayar ile yapılmış, anlamlılık testlerinde oc :.05 düzeyi esas alınmıştır. Verilerin analizinde frekas, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin bilgisayar okur-yazarhğuıdaki yeterlilikleri, bilgisayar yazılım ve uygulamalarında yeterlilikleri ve bilgisayarla öğretim alt boyutlarında incelenmiştir. Bu alt boyutlar dikkate alınarak yöneticilerin öğretmenler hakkında görüş ve önerileri alınmıştır. Yöneticiler bilgisayar okur-yazarhğmda, yazdım ve uygulamalara ilişkin yeterlilikte ve bilgisayarla öğretimde öğretmenleri yeterli görmüşlerdir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak, öğretmenler bilgisayar okur- yazarhğmda, bilgisayar yazılım ve uygulamalarında kendilerini yeterli görmüşlerdir, bilgisayarla öğretimde ise kendilerim oldukça yetersiz görmüşlerdir. Öğretmenlerin bilgisayarların öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen yeterliliğine en çok etki eden faktörlerden kontrol edilenler arasında, cinsiyet, bilgisayar kursu süresi, öğretmenin yaşı, bir ölçüde branşı ve bilgisayarı derslerinde kullanıp bulanmaması olmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Main goal of this research is to determine the capability of teachers on the usage of computers in education field and to determine the views of administrators regarding the teachers'. Given this goal proficiency in computer literacy, this research clarifies the pre-service traning and in- service training education needs of teachers ont the usage of computers in education. Survey method is to collect data, by administering questionnaire to teachers and administrators. The questionnaire in cluster 5 scale-Likert criterion. Teachers' view have been taken and also it have been made the profits of this research. For face validity, faculty opinion was taken the questionnaire to 131 teachers and 9 administrators who have been working in Çanakkale. The data was analyed using SPSS for Windows 10.0 programme and the significance for meaningfulness was at the oc :.05 test. To analyze the datas, frequency, percentage, mean, standart declination and t-test, one way Anova have been used. The research, examined the teacher skills on computer literacy, computer software and application. The use of computers education. By taking these dimensions into consideration, the research was able to main suggestions to the administrators about the teachers. Adinistrators thought that teachers' capacity were sufficient for computer literacy and software-practice adequacy. According to the results of the research, it's been learned that teachers find themselves adequate on computer literacy, and computer software and practicing, On the other hand they think that they are fairly inadequate on teaching via computer. The factors that mostly influencial on teacher capability in using computer on teaching are gender, time dedicated to computer course, teachers' age and to some extend their discipline and whether or not they use computer in the lessons. u | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayarların öğretim alanında kullanımına ilişkin öğretim yeterlilikleri (Çanakkale müfredat laboratuar okulları örneği) | |
dc.title.alternative | The Capabilities of teachers on the usage of computers in education (Çanakkale model of curriculum laboratory) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Curriculum laboratory schools | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 139870 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135469 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |