Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar Erten, Nesrin
dc.contributor.authorÖrge, Funda
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:50Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:50Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608211
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Ülkemizde geleneksel olarak yapılan deyimin anlamını verme yöntemi ile resim ve hikâyelerle desteklenen deyim öğretim yöntemi karşılaştırılmış tır. Yeni öğrenilen deyimlerin anlamlarının öğrenilmesi ve belli aralıklarla yapılan tekrarlar yoluyla kavranılması üzerinde durulmuştur. Bunun için yansız yan rastlantısal yöntemle Kontrol ve Deney olmak üzere iki grup belirlenmiştir. Kontrol Grubuna sadece deyimlerin anlamlan verilmiştir. Deney Grubuna ise önce deyimin anlamı verilmiş, ardından deyimin görünürdeki anlamını açıklayan resim gösterilmiş, daha sonra deyimin gerçek anlamım açıklayan özgün hikâye okunmuştur. Öğrenci seviyelerini belirlemek açısından yapılan ilk testte, iki grup arasında önemli bir fark görülmemiştir. En son yapılan testte ise Deney Grubu ile Kontrol Grubu arasında basan yönünden büyük farklılıklar belirlenmiştir. Buna göre bütün anlamlann toplamında Deney Grubu, Kontrol Grubuna (p<.000) oranla daha başanlı olmuştur. Sonuç olarak, resim ve hikâye destekli deyim öğretiminin geleneksel deyim öğretiminden daha olumlu sonuçlar verdiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract11 ABSTRACT İn this study, the traditional method and the method supported by pictures and short stories for teaching the idioms are aimed to be compared. Furthermore, learning the meanings of new idioms and comprehension of these meanings through frequent repeats are dwelt upon. For this aim two groups of students were formed randomly sampling to constitute Control Group and Experiment Group. The Control Group was given only the definitions of idioms. However the Experiment Group was firstly given the definition and this is followed by the presentation of the definition through the pictures emphasizing the definition and then original short stories that explain the real meaning of the idiom. Results from the first pre-test, given to determine students' knowledge of the idioms, did not reveal any significant difference between groups. However, results from the last past-test indicated significant differences between the Experiment Group and the Control Group in terms of succes. The Experiment Group were more successful, in terms of the number of definitions they have learned than the Control Group (p<.000). As a result, this study emphasizes that the method of teaching the meaning of idioms through pictures and short stories is more effective than the traditional idiom instruction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1.kademe beşinci sınıfta deyimlerin öğretimine ilişkin kullanılabilecek aktivitelere yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the activities that can be used to teach idioms to the fifth year primary pupils
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIdioms
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid139846
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135470
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess