Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Murat
dc.contributor.authorDuran, Erol
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:49Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:49Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608201
dc.description.abstractÖZET Küresel rekabetçi çevrede işletmeler, başarılı olabilmek için çeşitli stratejilere ihtiyaç duymaktadır. Bu stratejiler, bazen pazarda farklı bir yapılanma, bazen rakipleri edilgin etmeye yönelik faaliyetler, bazen de başka işletmelerle iş birliğine gitme şeklinde çeşitli şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Bu ve buna benzer stratejilerin özünde ortak bir stratejik kaynak bulunmaktadır. Günümüzde bilgiye sahip olan ve onu zamanında ve etkili bir kullanımla ortak stratejik kaynak haline getiren örgütler amaçlarına ulaşmada daha avantajlı konuma gelmektedirler. Stratejik yönetim alanındaki birçok araştırmacı, sürdürülebilir rekabet avantajı kaynağı olarak bilginin kilit noktada olduğu konusunda birleşmektedirler. Yeni ekonomi döneminde, bilginin üstlendiği stratejik rol birçok çalışmaya esin kaynağı olmaktadır. Çalışmanın özünde, otel işletmelerinde bilginin etkin bir şekilde kullanımı ve bu sayede rekabet avantajı yakalanması üzerinde durulmaktadır. Bu çerçevede otel işletmeleri, bilgi yönetimini kendi organizasyonları içerisinde tanımanın ve geliştirmenin en büyük rekabet kaynağı olduğunu göreceklerdir.
dc.description.abstractXI SUMMARY Organisations need various strategies to be successful in the global competitive environment. These strategies can arise in the ways as taking different position in the marketplace, taking preventions to passivize the competitors or creating cooporalion with other organisations. There exist a common strategic resource at the essense of these similar strategies. Organisation, those having knowledge and using this knowledge effectively at the right time advantages for making it common strategic resource, can achieve competitive position for their goals. Several researchers from strategic management have concensus about the sustainable competitive advantage of knowledge as a key value. The strategic role of the knowledge provide inspiration to several studies at the era of the new economy. As the theme of this study, effective use of knowledge and thus achieving competitive advantage is considered in hotel businesses. Within this perspective, hotel businesses will realize that identifying and developing knowledge management within their own organisation will be their greatest competitive advantage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde bilgi yönetiminin rekabet avantajları
dc.title.alternativeCompetitive advantages of knowledge management in hotel administrations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmHotels
dc.identifier.yokid140005
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135475
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess