Nezihe Meriç`in eserlerinin 10-12 yaş grubundaki öğrencilere verilecek ana dili eğitiminde metin olma özelliğine uygunluğu
dc.contributor.advisor | Avcı, Yusuf | |
dc.contributor.author | Cumurcu, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:49Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608199 | |
dc.description.abstract | ÖZET Çocukların eğitiminde en önemli unsurlardan birini oluşturan çocuk edebiyatı günümüzde hiç olmadığı kadar yaşama girmiştir. Bugün etkili bir öğretim aracı olarak karşımıza çıkan çocuk kitapları çocuğa en iyi şekilde sunulmalıdır. Bu amaçla günümüz hikayecilerinden Nezihe Meric'in çocuklar için yazdığı `Küçük Bir Kız Tanıyorum 6 Yaşında`, `Küçük Bir Kız Tanıyorum Yedi Yaşında`, `Küçük Bir Kız Tanıyorum Dokuz Yaşında` adlı kitapları yaş grubuna uygunluğu bakımından ve verilen ana dili eğitiminde metin olma özellikleri açısından incelenmiştir. Dil bilimcilerin, yazarların, eğitimcilerin, basım ye yayın evlerinin çocuk kitaplarının gerekliliği ve niteliği konusunda ortaya koydukları ölçütlerden yararlanarak kitaplar içerik, biçim, dil ve anlatım yönünden incelenmiştir. Çalışma sonucunda şu düşünceye varılabilir, çocuk kitapları, çocuğun eğitimine, kişilik gelişimine, estetik ve eğlence gereksinimine ağırlık vermek suretiyle hazırlanırsa bu eserler daha nitelikli olacaktır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The child literature, which is one of the most important basic elements in children's education, has come into life recently which it had never happened before. Children books, which we encounter as effective teaching materials today, should be presented in a best way. With this aim, the books of Nezihe Meriç, a contemparary story writer who wrote books for children called `I Know a Little Girl at Six`, `I Know a Little Girl at Seven`, `I Know a Little Girl at Nine`, are examined according to appropriateness to age groups and according to features of being text in the given native language teaching. The books were examined with respect to the content, shape, language, aspect, and way of describing by using the criterion of linguists, novelists, educators, printing and publication houses about the necessity and quality of children's books. It is concluded that children's books will be more qualified by giving importance to child education, character development, aesthetics and amusement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Nezihe Meriç`in eserlerinin 10-12 yaş grubundaki öğrencilere verilecek ana dili eğitiminde metin olma özelliğine uygunluğu | |
dc.title.alternative | The Appropriateress of the works of Nezihe Meriç as a text in terms of the tuition of mother language for the students between 10-12 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Meriç, Nezihe | |
dc.subject.ytm | Stylistic | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 140011 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135476 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |