Show simple item record

dc.contributor.advisorBartan, Murat
dc.contributor.authorÖztap, Rümeysa
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:48Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608192
dc.description.abstractBilgili ve bilinçli bir toplumun temellerinin atılması için geri dönüşüm bilincinin küçük yaşlarda kazanılması oldukça önemlidir. Araştırmada, okul öncesi eğitimde artık materyaller ile yapılan sanat etkinliklerinin çocukların geri dönüşüm farkındalık düzeylerine etkisinin belirlenmesi hedeflenmiştir.Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan bağımsız anaokuluna devam eden 5 yaş grubu 20 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Nicel yaklaşımın deneysel desenlerinden tek grup ön test-son test deseni kullanılmıştır. Toplamda 8 haftalık program uygulanmıştır. Verilerin analizinde, artık materyallerle yapılan sanat etkinliklerinin çocukların geri dönüşüm farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Elde edilen bulgular doğrultusunda, çocukların artık materyalleri geri dönüştürüp ayrıştırdıkları, geri dönüşüm sözcüğünün anlamını bildikleri ve geri dönüşüm sembolünü tanıdıkları tespit edilmiş olup çocuklar üzerinde geri dönüşüm ile ilgili farkındalık sağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile okul öncesi dönemden başlanılarak çocuklarda erken yaşlarda geri dönüşüm bilinci geliştirilmiş olup bilinçli tüketiciler yetiştirmenin temelleri atılmıştır.
dc.description.abstractTo set the base of a sophisticated and conscious society, it is important to gain the knowledge of recycling in early education. In this study, it is aimed to determine the effect of art activities made with waste materials on creating recycling awareness in pre-school education.The research was applied in 2018-2019 spring semester on 20 pre-school children of five years old, educated in a kindergarten in Yenimahalle/Ankara. Quantitive method was used and single grouped, pre-test post-test design was applied in the research. Applications were progressed for eight weeks. In the analysis, it is concluded that the art activities made with waste material has a meaningful effect on recycling awareness of children.The findings of the study show that the children gained awareness on subjects like identifying and differentiating the recyclable materials and the meaning and symbol of recycling. This research helped teaching recycling awareness to children in early pre-school age and lay a foundation on raising conscious future consumers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde artık materyaller ile yapılan sanat etkinliklerinin çocukların geri dönüşüm farkındalık düzeylerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigetion of the effect of art activities made with waste material on recycling awareness of pre-school children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10039121
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577641
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess