İlköğretim birinci kademe 5. sınıfta atasözleri öğretimi ve buna yönelik aktiviteler
dc.contributor.advisor | Bayraktar Erten, Nesrin | |
dc.contributor.author | Oğul, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:48Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608191 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, atasözünün anlamını vererek düz anlatım yöntemiyle hikâye ve resimlerle desteklenen, açıklanan atasözü öğretimi yöntemi karşılaştınlmıştır. Bilinmeyen atasözlerinin anlamlarının öğrenilmesi üzerinde durulmuştur. Kontrol ve Deney Grubu olmak üzere iki grup belirlenmiştir. Kontrol Grubu'na sadece atasözlerinin anlamlan verilmiştir. Deney Grubu'na ise; atasözleri hikâyeler ve resimler yardımıyla öğretilmiştir. Öğretilen her atasözü için hikâye yazılmış ve resim yapılmıştır. Seviye belirlemek için yapılan ilk testte gruplar arasında önemli bir fark bulunmamıştır. Atasözlerinin anlamlan verilmeden Önce ve verildikten sonra testler uygulanmış, böylece atasözlerinin öğrenilip öğrenilmeme durumuna bakılmıştır. En son yapılan testte, Deney Grubu ile Kontrol Grubu arasında fark olduğu (P< 000) ortaya çıkmıştır. Bu çalışma sonunda hikâye ve resimlerle gerçekleştirilen öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yönteminden daha iyi olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study aimed to compare the effectiveness of two approaches to teaching unknown proverb. The study focused on presenting new proverbs and consolidating them through pictures and short stories. Two groups of students were formed to constitute Control Group and Experiment Group. The Control Group was given proverb definitions only while the Experiment Group was given proverb definitions by the help of the pictures and short stories. Results from first pre-test, given to determine students knowledge of new proverbs, did not reveal any significant differences between groups. However, results from the last post-test indicated significant statistical difference between the Control Group and the Experiment Group. The Experiment Group was more successful, in terms of number of definitions they have learned than the Control Group (p<.000) This study concludes that proverb instruction through pictures and short stories can be more effective than so-called traditional proverb instruction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe 5. sınıfta atasözleri öğretimi ve buna yönelik aktiviteler | |
dc.title.alternative | Teaching proverbs and relevant activities at primary school fifth class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Proverbs | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 139974 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135458 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |