An investigation into the impact of cultural schema and reading activities on reading comprehension
dc.contributor.advisor | Erten, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Razi, Salim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:47Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608187 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET Bu çalışma kültürel arka plan bilgisinin ve okuma aktivitelerinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisini belirleme amacıyla oluşturulmuştur. Kültürel arka plan bilgisinin etkisi, kısa hikayeleri kültürel olarak aşina hale getirmeyi amaçlayan yerelleştirme aracılığıyla test edilmiştir. 2X2 deneysel araştırma metodunun kullanıldığı bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngiliz Dili Eğimi Anabilim Dalı 3. sınıf öğrencilerinin, not ortalamalarına göre homojen olarak dağıtıldığı dört grupla yapılmıştır. îlk grup orijinal kısa hikayeyi, ikinci grup yerelleştirilmiş hikayeyi okumuştur. Okuma aktivitelerinin, yerelleştirilmiş ve orijinal kısa hikayelerin anlaşılmasında ne ölçüde etkili olduğunu saptamak amacıyla, üçüncü gruptaki öğrencilere orijinal, dördüncü gruptaki öğrencilereyse yerelleştirilmiş hikayeler okuma aktiviteleri yardımıyla verilmiştir. Çalışmalardan sonra testler uygulanmıştır. Her iki çalışmada SPSS programıyla yapılan varyans analizi (ANOVA) sonuçlarına göre, okuma aktiviteleriyle birlikte çalışılıp çalışılmadığına bakılmaksızın yerelleştirilmiş hikayeyi okuyan gruplar orijinal hikayeyi okuyan gruplardan daha başarılı olmuşlardır. Bu, kültürel arka plan bilgisinin kısa hikayelerin anlaşılmasında önemli bir etkiye sahip olduğunu vurgulamaktadır. Bununla birlikte, okuma aktiviteleriyle desteklenen gruplar, okuma aktivitesi yapılmayan gruplardan daha başarılı olarak, kültürel arka plan bilgisi eksikliğinin okuma aktiviteleri aracılığıyla giderilebileceği ortaya koymuşlardır. Bu çalışmada kültürel arka plan bilgisinin okumada oldukça etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu yüzden, öğretmenlere okuma derslerinde öğrencilerin okuduklarım daha iyi anlayabilmeleri amacıyla, yerelleştirilmiş parçalan kullanmaları önerilmektedir. Bu çalışma ayrıca okuma derslerinden önce arka plan bilgisinin hazır hale getirilmesinin önemini vurgulamaktadır. Son olarak, öğrencilerin konuyla ilgili arka plan bilgilerinin eksik olması durumunda, öğretmenlerin bu arka plan bilgisini sağlamaları kesinlikle önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study was carried out to investigate the influence of cultural schema and reading activities on reading comprehension. The impact of cultural schema was tested nativizing short stories to make them culturally more familiar. The study was carried out at Çanakkale Onsekiz Mart University with 3 rd grade students at the department of English Language Teaching through a 2X2 true- experimental research design where the participants were homogenously placed in different groups according to their Grade Point Averages (GPAs). The first group were given the original short story while the second group were given the nativized (Turkified) one. To find out the effect of reading activities on the comprehension of nativized and original short stories, the third group read the original short story with reading activities while the fourth group read the nativized short story with the same reading activities. Post-tests were administered. In both studies, an analysis of variance (ANOVA) on SPSS indicated that the treatment groups who received the nativized version of the short story, regardless of whether they received any reading activities or not, outperformed the other two treatment groups who received the original short story. This implied that cultural schema appears to have a significant effect on the comprehension of short stories. Nevertheless, the treatment groups who were supported with reading activities outperformed the others who did not do any reading activities, which indicated that the lack of cultural knowledge can be compensated for through the use of reading activities. This study concludes that cultural schema has a noticeable impact on reading. Therefore, it suggests teachers use nativized texts in reading classes in order to help readers to gain better comprehension. This study also suggests that readers' schemata be activated before reading. Finally, it points out that teachers are strongly recommended to give background knowledge about the topic if there is a lack of background knowledge among the students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation into the impact of cultural schema and reading activities on reading comprehension | |
dc.title.alternative | Kültürel arka plan bilgisinin ve okuma aktivitelerinin okuduğunu anlamadaki etkisi üzerine bir çalişma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Short stories | |
dc.subject.ytm | Reading activities | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Schematic reading | |
dc.identifier.yokid | 160632 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145676 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |