Show simple item record

dc.contributor.advisorBartan, Murat
dc.contributor.authorŞahin, Gül
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:47Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:47Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608182
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamalarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada hem nicel, hem nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanıldığı için araştırmanın yöntemi karma yöntem olarak belirlenmiştir. Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışmada, veriler; anket ve görüşme yolu ile toplanmıştır.Araştırmanın evrenini Kütahya İlinde 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde MEB'e bağlı devlet okullarında görev yapan 395 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise anket formunu dolduran Kütahya İl merkezi ve bazı ilçe merkezlerinde görev yapan 206 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama araçları olarak, `Okul Öncesi Öğrenme Merkezlerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri Anketi` ve öğretmenlerin sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde 17 açık uçlu sorudan oluşan `yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiş, analizler SPSS programı ile yapılmıştır. Öğrenme merkezlerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri anketinin geçerlik çalışmaları kapsamında açıklayıcı faktör analizi; güvenirlik çalışması kapsamında madde toplam korelasyonu ve Cronbach Alpha yöntemleri kullanılmış, anketin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular tablo haline getirilerek yorumlanmıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerin konu ile ilgili yorumları `İçerik Analizi` ile çözümlenmiştir.Okul öncesi öğrenme merkezlerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri puanlarının öğretmenlerin cinsiyetine, öğrenim düzeyine, öğretmenlerin eğitim verdiği çocukların yaş grubuna, öğretmenlerin mesleki kıdemine göre anlamlı farklılık göstermediği, sınıfta öğrenme merkezi kullanım durumuna, öğrenme merkezini kullanım süresine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin öğrenme merkezlerini düzenleme ve kullanmada kendilerini yeterli gördükleri, öğrenme merkezini düzenleyememe ve karşılaşılan problemlerin fiziki şartlar, materyal eksikliği ve sınıf mevcudunun fazla olmasından kaynaklandığı, çocukların öğrenme merkezi seçiminde cinsiyetin etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Okul öncesi, öğrenme merkezi, öğretmen görüşleri, sınıf içi uygulama
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the views of preschool teachers on learning centers and in-class practices. In this study, the method of research was determined as a mixed method because both quantitative and qualitative research methods were used together.In this study, which uses the mixed method, the data was collected through survey and interview.The universe of the research is composed of 395 preschool teachers working in public schools affiliated with MEB in the spring semester of the 2018-2019 academic year in Kutahya Province. The sample of the research is 206 teachers working in the center of Kütahya Province and some district centers who fill out the survey form.As data collection tools in the study, 17 open-ended questions are asked about the `Teacher Views Survey for the Use of Preschool Learning Centers` and the teachers' views on the use of learning centers in their classrooms. `semi-structured interview form`. The data obtained as a result of the research were evaluated in a computer environment and the analysis was done with the SPSS program. Descriptive factor analysis within the scope of the validity studies of the teacher views survey for the use of learning centers; As part of the reliability study, the total correlation of the article and the Cronbach Alpha methods were used, and the survey was concluded to be valid and reliable. The findings were interpreted by painting. In addition, preschool teachers' comments on the subject were analyzed with `Content Analysis`.Teacher view scores for the use of pre-school learning centers do not differ significantly depending on the gender of teachers, the level of education, the age group of children taught by teachers, and the professional seniority of teachers, in the classroom, it was found that the learning center differed significantly depending on the usage status and the duration of use of the learning center. Teachers consider themselves sufficient to regulate and use learning centers, the lack of physical conditions, lack of materials and the lack of class problems encountered, children gender is determined to be effective in the selection of learning center.Keywords: Preschool, learning center, teacher opinions, classroom practiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları
dc.title.alternativePreschool teachers' views on learning centers and their classroom applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-27
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmLearning center
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10164161
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618063
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess