Show simple item record

dc.contributor.advisorGökalp, Muhammed Sait
dc.contributor.authorAran, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:45Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:45Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608171
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ders çalışma alışkanlıklarına hangi faktörlerin etki ettiğini belirlemektir. Nicel araştırma yöntemleri arasında bulunan nedensel karşılaştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, Holtzman -Brown'nun (1968) geliştirdiği `Survey of Study Habits and Attitudes`, SSHA ve `Demografik Bilgiler Formu` kullanılmıştır. Ölçme araçları üç farklı devlet üniversitesindeki Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi bölümünde öğrenim gören toplam 467 öğretmen adayına uygulanmıştır.Çalışmadaki veriler t-testi ve tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının ders çalışma alışkanlıklarında cinsiyet, üniversite, sınıf düzeyi, ders çalışma saati, kütüphane, müzik dinleme, kalınan yer, ilgi duyulan ders, çalışma masası, anne eğitim durumu ve interneti kullanma amaçlarına göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. Baba eğitim durumu, interneti kullanma süresi, televizyon izleme süresi ve televizyonda takip ettiği dizi durumlarına göre anlamlı farklar saptanmamıştır. Çalışmada kullanılan değişkenlerden farklı değişkenler kullanılarak ilerleyen zamanlarda çalışma alışkanlıkları konusunda daha farklı çalışmalar yapılabilir. Ayrıca bu çalışma Fen Bilgisi öğretmen adayları ile yapılmış farklı bölümlerdeki öğretmen adayları ile benzer çalışmalar yapılarak sonuçlar karşılaştırılabilir. Çalışma alışkanlıklarına etki eden faktörlerin belirlenmesi bireylerin verimli çalışma alışkanlıklarına sahip olabilmelerini sağlayacaktır.Anahtar kelimeler: Çalışma alışkanlıkları, fen bilimleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine what factors affect the study habits of pre-service science teacher. The study employed the causal comparative research method.`Survey of Study Habits and Attitudes`, developed by Holtzman -Brown (1968), SSHA and `Demographic İnformation Form` were administered. These measurement tools were administered to a total of 467 pre-service teachers studying in the Department of Science Education at three different public universities.In the study, the data were analyzed with t-test and one-way variance analyses (ANOVA). According to the findings of the study; meaningful differences in teacher candidates' study habits based on gender, university, class level, study hours, library, music listening, staying, study, desk, maternal education status and their purpose of using the Internet has been seen. No significant differences were found based on the status of father education, the duration of use of the Internet, the time of watching television and the tv series he/she followed. Different studies can be done on study habits in the future using variables different from the variables used in the study. In addition, similar studies can be compared with teacher candidates in diffirent departments with the science teacher candidates. Identifying factors that affect working habits will enable individuals to have efficient working habits in the future using variables different from the variables used in the study is to determine what factors affect the study habits of science teacher candidates in different departments withthe science teacher candidates in this study. Identifying factors that affect working habits will enable individuals to have efficient working habits.Keywords: Study habits, scienceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının ders çalışma alışkanlıklarına etki eden faktörlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the factors affecting the study habits of science teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-27
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience
dc.identifier.yokid10163396
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618062
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess