dc.contributor.advisor | Erten, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Tekin, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:44Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608162 | |
dc.description.abstract | İÜ ÖZET Bu çalışma yabancı dil öğretiminde yeni sözcüklerin farklı teknikler kullanılarak, yani anlam bakımından birbiriyle bağlantılı veya bağmtısız (karışık) gruplar biçiminde sunulması ile öğrencilerin bu sözcükleri Öğrenmedeki başarısı arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Dahası, çalışma anlamsal kelime ağlarının (semantic clusters) kelime öğretimindeki etkisi konusunda daha fazla bilgi sahibi olmayı hedeflemiştir. Ayrıca yeni öğrenilen bir kelimenin uzunluğunun, bu kelimenin hafızada tutulmasına etkisi de incelenmiştir. Son olarak, bu çalışma, anlamsal bağıntı içinde ve bağmtısız (karışık) gruplar halinde sunulan sözcüklerin hatırlanma sürelerine bazı çıkarımlar elde etmek amacıyla odaklanmıştır. Araştırma, Çanakkale'de bir devlet ilköğretim okulunun dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Veriler nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılarak elde edilmiş olup, her bir uygulamanın öncesinde ve sonrasında verilen testler nicel bir yapıya sahiptir ve araştırma sonunda verilen anket ise nitel bir tekniktir. Araştırmada ayrıca bir zaman tutma süreci de uygulanmıştır. Bu şekilde toplanan veriler, daha sonra SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) gibi bilgisayar programlan yardımıyla değerlendirilip yorunılanmıştır. Çalışma sonuçlan ortaya çıkarmıştır ki, genel inanışın aksine, yeni sözcükleri anlam bakımından bağıntılı gruplar halinde sunmak gerçekten iyi bir kelime öğretim yöntemi değildir; çünkü, öğrenciler yeni sözcükleri karışık gruplar şeklinde öğrendiklerinde, anlamsal bağıntılı gruplar halinde öğrendikierinden daha başarılı olmaktadırlar. Dahası, testler sırasında uygulanan zaman tutma süreci yoluyla toplanan veriler şu gerçeği göstermiştir ki, öğrenciler için anlam grupları şeklinde sunulan kelimelerin testlerini tamamlamak, anlam bakımından bağıntılı olmayan kelimelerin testlerine kıyasla daha uzun zaman almaktadır. Buna rağmen, geciktirilmiş testlerin sonuçları açığa çıkarmıştır ki, anlamsal gruplar halinde sunulan kelimeler bir kere hafizaya kodlandığında daha kalıcı olmakta ve daha zor unutulmaktadır. Son olarak, çalışmada kullanılan sözcüklerin analizi sonucunda, öğrencilerin büyük kısmının uygulama sonrasında verilen ankette kısa kelimeleriiv daha kolay hatırladıklaraü söylemelerine rağmen, bir kelimenin uzunluğu ile o kelimenin hatırlanması arasında bariz bir ilişki olmadığı sonucuna varmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma yabancı dilde kelime öğretiminde farklı tekniklerin kullanılmasına ışık tutmuş; diğer bir ifadeyle, yeni kelimelerin anlam bağıntılı veya bağıntısız sunulması ile onların öğrenilmesi arasındaki ilişkiyi aydınlatmıştır. Bulgular göstermiştir ki, her tekniğin kendine has avantajları ve dezavantajları vardır: yeni kelimeler anlam bağıntılı gruplar halinde sunulduğunda, kısa vadede daha yavaş öğrenilmekte fakat daha kalıcı olmakta; diğer taraftan anlam bakımından bağıntısız kelime grupları şeklinde öğretildiğinde ise kısa vadede daha hızlı ve iyi öğrenilmekte ancak uzun vadede daha kolay unutulmaktadır. Ayrıca, öğrenciler uzun kelimelere kıyasla, kısa kelimelerin öğrenilmesini daha kolay bulmaktadırlar. Bu bulgular ışığında çalışma, Öğretmen ve öğrencilerin amaç ve hedeflerine en uygun yöntemi seçmelerine yardımcı olmak için bu avantaj ve dezavantajların farkma varmalarını sağlamayı hedeflemektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The present study Investigated the relationship between introducing new words by means of different techniques (namely presenting words in semantically related sets or in mixed sets) in foreign language teaching and the success of the students in learning them. The study further aimed at learning more about the effectiveness of semantic clusters in vocabulary instruction. Also under investigation was the effect of the length of a word on its retention in the memory. Finally, this study focused on the recalling time of words presented in semantic clusters and mixed sets in order to draw some conclusions. The study was carried out with the fourth year students of a state primary school in Çanakkale. The data were collected by means of qualitative and quantitative research methodologies: pretests and posttests which were given before and after each application were quantitative in nature; and the questionnaire which was given at the end of the study was a qualitative technique. There was also a time keeping procedure in the study. The data collected by these means were then evaluated and interpreted with the help of some computer programs like SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The results of the study revealed that contrary to the common belief, presenting new words in semantically related sets is not really an effective way of vocabulary teaching, because the students become more successful in the tests when they learn the new words in mixed sets rather than in semantic clusters. Furthermore, the data collected by the timekeeping procedure carried out during tests showed the fact that it took more time for the students to complete the tests of the words presented in semantic sets in comparison with the tests of the semantically unrelated words. However, the results of the delayed tests revealed that once the semantically related words are encoded into the memory, they become more durable and less forgettable. Finally, it was concluded as a result of an analysis of the vocabulary items used in the study that there is no significant relationship between the length of a word and its retention in the memory though the majority of the students said in thequestionnaire given after the application that they found it easier to remember the shorter words. In conclusion, this study shed light on using different techniques for teaching vocabulary of a foreign language; in other words, it illuminated the relationship between presenting the new words in semanticaîîy related sets versus unrelated sets and their being learned. The findings revealed that each technique has its advantages and disadvantages: when new words are presented in semantically related sets, they will be learned more slowly in the short term but become more durable; on the other hand, when they are presented in semantically unrelated vocabulary sets, they will be learned faster and better in the short term but forgotten more easily later. Furthermore, the students will find it easier to team shorter words when compared with longer ones. In the light of these findings, this study aims to make the learners and teachers aware of these advantages and disadvantages in order to help them choose the most appropriate technique for then- aims and goals. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A comparative study on the effects of presenting on the acquisition of English vocabulary by Turkish new words in semantically related sets learners of English at a primary school | |
dc.title.alternative | Bir ilköğretim okulundaki İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin İngilizce kelime edinimi üzerinde yeni kelimelerin anlamsal bağıntılı gruplar halinde sunulmasınsın etkileri üzerine karşılaştırılmalı bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 160778 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145609 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı | |