A constructivist humanistic approach to the teaching of language through literature: `Whole person`
dc.contributor.advisor | Köksal, Dinçay | |
dc.contributor.author | Öktem, Öz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:44Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608161 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma yabancı dil eğitimine yapıcı ve (bütüncü) holistic bir yaklaşım getirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma dil sınıflan için edebi metinlerin öğrencilere zengin içerikli, motive edici ve dilin gerçekte nasıl kullanıldığım gösteren sınıf materyali sağlayabileceğim öngörmektedir. Edebi eserlerde anlamın birey ve merin arasındaki etkileşim yoluyla ortaya çıktığı düşünülürse, dil sınıflarında edebi metin kullanımı öğrencilerin dili kavramsal olarak anlamalarını ve öğrenmelerini sağlar ki, bu da yapıcı ve bütüncü eğitim felsefelerinin en temel ilkelerinden birini oluşturmaktadır. Öğrenciler edebiyat yoluyla söz konusu dilin en iyi kullanımını görerek dilbilimsel becerilerini geliştirmekle birlikte, bu tezde de önerildiği gibi kültürel ve kişisel gelişim açısından da ilerleme gösterebilirler. Bu açıdan bakıldığında dil öğretiminde edebi metin kullanımı, geleneksel eğitim yöntemleri ve yapıcı eğitim felsefesi arasındaki boşluğu doldurabilir. Öte yandan, edebiyat eleştirisinin uzun tarihçesinde de tartışıldığı üzere, edebiyat hem evrensel hem de günlük sorunlara eleştirel gözle bakabilen, açık fikirli bireyler yetiştirmekte diğer bilgi alanlarıyla karşılaştırıldığında özel bir yere sahiptir. Soyut bilgiyi, somut örneklerle birleştirdiği için edebiyat bilinçli ve çevresine karşı hassas bireyler yetiştirmekte diğer hiçbir bilgi alanında bulunmayan bir güce sahiptir, öğrenci/okurlar edebi metinlerde işlenen toplumsal ve kişisel değerleri anlayarak ve tartışarak kendi değerlerini tanımlamaya ya da yeniden tanımlamaya yönelik davranışlar geliştirebilmektedirler. Bu çalışmada, edebiyat yoluyla dil öğretiminde en uygun yöntem olarak okur-tepkisi teorisi önerilmiştir ve bu teorinin eğitmenin sorumlulukları ve sınıf içi uygulamalar üzerindeki etkileri araştırılmış ve örnek ders planlarıyla edebi metinlerin dil smıflarında nasıl kullanılabileceği somut olarak gösterilmeye çahşılmıştir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT This study aims to present an approach to the teaching of foreign language in respect to the constructİvist and holistic paradigm in education. To achieve this end, this thesis suggests that the use of literary texts in language classrooms provides rich, motivating and authentic material for the language learners, as literature encourages individuals to respond to the text, making the text their own and supports contextual learning, which is proposed as the main principle of learning by the constructivist and holistic education philosophies. Besides linguistic benefits that the learners would gain from being exposed to the best use of language, this thesis claims that the use of literary texts nurtures the cultural and individual development of the language learners. In this respect, literature's contribution to language teaching bridges a gap between the traditional methodology and the implications of constructivist understanding in education. Furthermore, as discussed in the long history of literary criticism, literature is a unique field of study in forming open-minded individuals, who have developed certain critical awareness to both the universal and day-to-day issues. Combining the precept with the particular example, literature acts more directly to this end than any other field of knowledge by opening awareness and susceptibility. By detecting the depicted values in the literary texts reader/learners develop attitudes towards them and consequently they define or redefine their own values. As suggested in this study the most suitable way to succeed in such an attitude of learning is the application of reader response theory of reading literature and this naturally has certain implications both on the part of teacher and classroom procedures. In this thesis these implications and suggestions are also accompanied by a series of sample lesson plans in order to demonstrate the use of literary texts in language classrooms in practice. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A constructivist humanistic approach to the teaching of language through literature: `Whole person` | |
dc.title.alternative | Edebiyat yoluyla dil öğretimine yapıcı ve hümanist bir yaklaşım: `Bütün kişi` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Humanist education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 160499 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145666 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |