Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorDikilitaş, Kenan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:43Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:43Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608159
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma ikinci dil olarak İngilizce öğrenenlerin rica cümlesi üretmede ulaşılan nezaket seviyesiyle kullanıma ilişkin edinimlerini incelemiştir. Ayrıca, nezaket öğretilirken dil öğretimine katkıda bulunacak farklı yollan ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için tanıdık ve tanımadık iki tür durumdan oluşan metin tamamlama aktivitesi (discourse completion task) hazırlandı ve 21 orta üstü, 31 ileri seviye öğrenciye uygulandı. Veriler Blum-Kulka, House and Kasper (1989) tarafindan oluşturulan CCSARP kullanım bilgi analizi kodlama sistemi ile analiz edildi. Çalışma yabancı dil öğrenenlerin dolaysız veya konvansiyonel olmayan sözeylem oluşturmaktan çok konvansiyonel dolaylı sözeylemi kullanma eğilimde olduklarını ortaya çıkardı. Ayrıca, orta üstü öğrencilerin sözcelerini yumuşatma stratejilerini daha çok başvurdukları ve aynı zamanda daha az dolaylı fakat daha çok konvansiyonel dolaysız yapı kullandıkları bulundu. Diğer bir sonuç ta anadil ve yabana dil konuşurlarının nezaketi farklı algıladıkları ve hatta anadil konuşurlarının nezaketi algılamasının farklılık gösterdiğiydi. Anadil ve yabancı dil İngilizce konuşurlarının üretilen sözcelere verdikleri puanlar göz önüne alınınca araştırmaya katılanların uygun ölçüde kibar oldukları bulundu.
dc.description.abstractAbstract This study investigated the acquisition of pragmatics of the learners learning English as a second language through politeness level achieved in the production of request speech act. It also aimed to find different ways that may contribute to language teaching in teaching politeness. To achieve this, a discourse completion task, which consists of two types of situations: familiar and unfamiliar, was designed and implemented to 21 upper intermediate and 31 advanced students. The data were analysed qualitatively and quantitatively using the analysis of speech act data, CCSARP coding system by Blum-Kulka, House and Kasper (1989). The study revealed that the foreign language learners tended to use conventional indirect speech act rather than direct and nonconventional speech acts and that students' awareness of familiarity in the situations made them change the grammatical form. It was also found that upper intermediate learners employed more modification to mitigate their utterances. In addition, they used less direct but more conventional indirect strategies. Another conclusion was that native and non-native speakers of English perceived politeness in quite a different way and even the native speakers' perception of politeness differed. Considering the ratings of the native and non-native speakers of English, the learners were found to be moderately polite in their utterances.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA comparative study into acquisition of politeness in English as a foreign language
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce'de nezaketin ediniminin karşılaştırmalı incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid160530
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145668
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess