Deprem sonrası yerel hizmet sorunlarının çözülmesi aracı olarak Düzce ili afet yönetim planının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Kasımoğlu, Murat | |
dc.contributor.advisor | Palabıyık, Hamit | |
dc.contributor.author | Demir, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:40Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608145 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tarihin ilk çağlarından günümüze toplumlar ve çevre üzerinde ölümler, yaralanmalar, kayıplar, çeşitli çevre sorunları gibi pek çok olumsuzluklara yol açan doğal afetler her zaman güncelliğini korumuştur. `Afet` olgusu, gerek yönetilen gerekse yöneten konumundaki bütün bireyleri derinden etkilemektedir. Bu nedenle afetlerin yönetimi diğer yönetsel faaliyetlerle kıyaslandığında, yaşamsal önem taşıyan, küçük hataların bile önemli miktarda can ve mal kayıplarına yol açabildiği bir faaliyettir. Doğal afetler sonucunda yerel hizmet sorunlarının ortaya çıkması kaçınılmazdır. Ancak sorunların çözülmesi aracı olan afet planlarının sadece hazırlanması yeterli değildir. Katkıda bulunabilecek, gönüllü, özel kurum ve kuruluşlarca desteklenerek hazırlanan planların koordinasyon içinde merkezi-yerel idareler tarafından etkin ve hızlı şekilde uygulanması da gerekmektedir. Ayrıca Türkiye'de doğal afetlerin önlenmesi ve zararlarının azaltılması konusunda merkezi yönetim, yerel yönetim, sivil toplum kuruluşlarının, özel sektör ve halkın görev, yetki ve sorumlulukları arasında rasyonel dengelerinde oluşturulması gerekir. Ülkemizdeki afet ve acil durum yönetiminin yapısında yetki ve sorumluluk karmaşası vardır. Bu sorun, afet ve acil durum yönetimine ilişkin tüm işlevlerin ulusal düzeyde tek elden ve eşgüdümlü olarak yönetilmesi ve yerel yönetimlerin güçlendirilmesiyle ortadan kaldırılabilir. Yerel yönetimler de ulusal politika ile uyum içinde afet yönetim politikaları uygulamalıdırlar. Etkin afet acil durum yönetimi; basit fakat aynı organizasyon yapısı, komuta sistemi, dil ve yöntemlerinin kullanılabilmesiyle gerçekleştirilebilir. Afet yönetimiyle ilgili olarak tüm yerel yönetim organlarını, hükümet dışı kurumlan ve özel sektörün ilgili kurumlarını da içeren bütünleştirilmiş ortak yaklaşım geliştirilmelidir. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT From the earlier times, natural disasters, those cause serious casualties, injuries, together with environmental problems, always preserved their importance. The concept of `Disaster` deeply affects both the rulers and the public. For that reason, whenever the disaster management compared with the other administrative actions, we can easily consider its vitality in terms of the fact that any trivial mistake can cause considerable casualties. It is inevitable that local administrative problems break out with the result natural disasters. However, preparation of disaster management plans is not merely adequate. Efficient and quick application of these plans, prepared with the coordinated support of voluntary private associations, by central and local is also necessary. Furthermore, a system of rational balance in terms of duties and authorizations should be maintained between central and local administration together with civil society and public itself. In our country, there is a conflict of authorizations and responsibilities within the structure of disaster and emergency management. This matter can be removed by the administration of all the instruments of disaster and emergency management by only a single national authority in a coordinated way and strengthening of local governments. On the other hand local governments also apply their disaster management policy in conformity with national policy. An efficient disaster management could be maintained with a single organizational chart, a command structure, a common language and measures. As a result for an effective Disaster Management a common integrated approach that comprises all the local administrative organs, non-governmental associations and relevant private sector institutions should be developed., | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Deprem sonrası yerel hizmet sorunlarının çözülmesi aracı olarak Düzce ili afet yönetim planının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of disaster management plan of Düzce province as a means of solving local service disputes after earthquakes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Disasters | |
dc.subject.ytm | Earthquake | |
dc.subject.ytm | Local services | |
dc.subject.ytm | Natural disasters | |
dc.subject.ytm | Disaster management | |
dc.identifier.yokid | 161597 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146003 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |