dc.contributor.advisor | Uşun, Salih | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ayçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:32Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2021-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608109 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın konusu eğitim yöneticilerinin empatik becerilerini incelemektir. Araştırmada eğitim yöneticilerinin görevli oldukları okul türüne, eğitim kurumundaki görevine, cinsiyetine, yaşına, medeni durumuna, kıdemine, branşına, çocuk sahibi olmasına ve iletişim konusunda herhangi bir eğitim alma durumuna göre empatik becerileri incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırma örneklemini Çanakkale ilindeki resmi ve özel ilköğretim okulları ve liseler oluşturmaktadır. Araştırmada Çanakkale ilinin Merkez, Lapseki, Eceabat, Ayvacık ve Ezine ilçelerinde görev yapan 144 müdür ve müdür yardımcısına Empati Beceri Ölçeği-B Formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, Mann-Whitney U- Testi, Ki-kare testi, Wilcoxon ve Kruskal-Wallis-H testleriyle SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyledir : Eğitim yöneticilerinin empati beceri puanları düşük bulunmazken, eğitim yöneticilerinin empati beceri puanları, yöneticilerin çalıştıkları okulun türüne, müdür ya da müdür yardımcısı olmalarına, cinsiyetlerine, medeni durumlarına, kıdemlerine, branşlarına, çocuk sahibi olup olmamalarına, iletişim konusunda eğitim alıp almamalarına göre anlamlı farklılık göstermemektedir. ııı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this study was to examine education adminmistrator's empathy skills. In this research, education administrator's empathy skills were examined due to their; type of school that they are working, administrative function, gender, age^ marrital status, seniority, branch, having children or not and being specially educated on communication. This descriptive study's population was determined as education administrators who are working in both govermental and private secondary education schools and Iycees in Çanakkale. In this study the questionnaire called, Emphathic Skills Scale -B Form was conducted to 144 administrators who were school managers and their assistants working in Çanakkale; Merkez, Lapseki, Eceabat, Ayvacık and Ezine. Collected data was analyzed by SPSS (Statistical of Package for Social Sciences) by calculating frequency, percentage, Mann- Whitney U- Test, Ki Square test, Wilcoxon and Kruskal-Wallis -H test. According to the findings of this study, empathy skills of administrator's were not low. It was clear that, there were no significant differences in administrator's empathic skills due to the type of schools that they are working at, administrative functions, gender, age, marrital status, seniorty, branch, having children or not and being specially educated on communications. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim yöneticilerinin empatik becerileri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A research on education administrator's empathic skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-29 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179989 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160934 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |