Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar Erten, Nesrin
dc.contributor.authorCoşar, Said
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:31Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:31Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608106
dc.description.abstractBu araştırmada ülkemizde geleneksel olarak yapılan edebî sanatlar öğretimi incelenmiş, alternatif yöntem ve teknikler üzerinde durulmuş; karikatürlerle desteklenen ve edebî sanatların Türkçe adları kullanılarak yapılan bir edebî sanatlar öğretimi ile mevcut edebî sanatlar öğretimi karşılaştırmıştır. Edebî sanatlar öğretiminde görsel materyallerin öğretime katkısı ile edebî sanatların Türkçe adlarının kullanılmasının öğrenmeye etkisi üzerinde durulmuştur. Bunun için deneysel yöntemle dört grup oluşturulmuştur. Bunlardan birinci gruba; edebî sanatların adlan Türkçe öğretilmiş ve konu karikatür destekli olarak anlatılmıştır. İkinci gruba ise edebî sanatların yine Türkçe adları verilmiş ama konu düz anlatım yöntemi ve soru cevap tekniğiyle işlenmiştir. Üçüncü gruptaki öğrencilere ise edebî sanatların geleneksel adları verilmiş ama konu karikatür destekli anlatılmıştır. Dördüncü gruptaki lere ise edebî sanatların geleneksel adlan verilmiş konu da düz anlatım yöntemi ve soru cevap tekniğiyle işlenmiştir. Öğrenci seviyesinin belirlenmesi amacıyla yapılan ön testte öğrenci seviyelerinin eşit olduğu görülmüştür. Son yapılan test ile en son yapılan testte ise; yüksekten aşağıya doğru l.Grup, 3.Grup, 2.Grup ve 4.Grup şeklînde bir sıralama ortaya çıkmıştır. Buna göre; en başarılı grup l.Grup, en başarısız grup ise 4.Grup olmuştur. Sonuçta görsel materyalle zenginleştirilen ve konuyla ilgili terim adlan Türkçeleştirilen bir edebî sanatlar öğretiminin daha olumlu sonuçlar verdiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the traditional education of literary arts in our country has been examined, alternative methods and techniques have been focused on and the teaching of literary arts whose Turkish names are used and which are supported by caricatures has been compared to the teaching of literary arts at present. Also, the contribution of visual materials to the teaching and the effect of using the Turkish names of the literary arts on the learning have been handled. In order to do this, four groups were formed using the experimental method. To the first group; the Turkish names of the literary arts were taught and the subject was presented with the help of caricatures. To the second group; the Turkish names were, also, given but the subject was taught explicitly using the question & answer technique. The students in the third group were taught the original names of the literary arts, but the subject was told taking support from caricatures. As for the ones in the fourth group, the original names of the arts were given and the subject was treated using the explicit teaching method and the question and answer technique. In the preliminary test which was done in order to clarify the levels of the students, it has been seen that the levels are equal. Between the last and the latest test, the listing from the first to the last is like this: 1 -group, 2.group, 3.group, 4.group. To conclude, it has been clear that the teaching of literary arts enriched by visuals materials and whose terms related to the subject have been given in Turkish has produced more positive outcomes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim birinci sınıfta Türk dili ve edebiyatı dersinde edebi sanatlar ve öğretimi
dc.title.alternativeScondary school Turkish language and literature class the education of literaty arts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid182276
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162806
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess