Show simple item record

dc.contributor.advisorYelkikalan, Nazan
dc.contributor.authorPazarcik, Yener
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:31Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:31Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608104
dc.description.abstractÖZET Küreselleşme olgusu, teknolojik gelişmelerin olağanüstü seyri nedeniyle hepimizin hayatında çok büyük değişimler yaratmaktadır. Özellikle uluslararası şirketlerin körüklediği küreselleşme olgusu, zamanla kendisini ateşleyen bu şirketlerin yapılarında bile değişimleri zorunlu kılmıştır. Uluslararası şirket yapısı kendini daha da geliştirerek, küresel işletme kavramına bırakmıştır. Küresel işletmeler hareket tarzlarının farklılığı nedeniyle diğer uluslararası işletmelerden farklıdırlar. Bu farklılıkları da küreselleşme olgusunun kendisi gibi hayatımızda bazı değişiklikler yapmayı zorlayıcı etkiler yapmaktadır. Küreselleşme olgusunda etkilenen kavramlardan biriside `eğitim` kavramıdır. Küresel normlar, eğitim anlayışları üzerinde bir gereksinim yaratarak, eğitim kurumlarının kendilerini bu değişimlere uymaya adeta zorlamaktadırlar. Eğitim kurumlan da bu değişimlere ellerindeki imkanlar dahilinde uymakta, değişimin gerisinde kalmamak için çaba harcamaktadırlar. Özellikle işletmecilik eğitimi, iş dünyası ile olan organik bağlan nedeniyle, bu küresel iş yapma normlarındaki değişimlerden en çok etkilenen ve bu yönde değişim yapma gereksinimini en çok duyan eğitim programıdır. İşletmecilik eğitiminin klasik rotası bu küresel baskılar sebebiyle kendine yeni bir modern rota çizmek zorunda kalmıştır. Kamu sektörüne yönelik istihdamdan ziyade özel sektör özellikle de girişimcilik temelli olan bu yeni eğilim, işletmecilik eğitiminde gerekli altyapı sağlanıp, gerekli düzenlemeler yapılarak hayata geçirilmelidir. Bu düzenlemeler istihdama yönelik olmasının yanında bir dünya inşam yaratma, bilgi toplumuna yaraşır bir insan profili geliştirme amacı taşımalıdır, özellikle ülkemizin dünya ile olan entegrasyonunda bu çabaların büyük yararlan kısa ve uzun vadelerde görülecektir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT The concept of globalization creates serious alterations in our lives especially with the effects of extraordinary progress of events. Globalization, specially fuelled with international corporations, also obliged some changes in the organizational structures of those corporations. The structure of International Corporations developed itself and evolved into a new structure named as; global enterprise. These kind of enterprises differs form the other kinds of international enterprises. And in this connection, these differentiations also force us to make some alterations in our lives, just as the globalization concept itself. Another concept which is also affected by globalization is; `education`. Global norms, creates a necessity on the educational approaches and simply force them to adopt this new environment and not to fall back, as much as their opportunities are convenient. Especially, education of business administration, depending on the organic bonds with the business environment, is the most affected education program from these global business norms. For this reason classical way of the education of business aa^ninistration obliged to draw a new and modern line of functioning. On this way this new trend stresses private sector employment rather than to the public sector and for this aim it seeks to maintain necessary infrastructure and arrangements. These arrangements aim to provide both employment and formation of a new profile suits to age of informatics. Benefits of these efforts will be seen in Turkey especially in the relations with the world both in the short and the long run.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüresel eğilimler ışığında üniversitelerde işletme eğitiminde yeni yönelimlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the new orientations in the business administration education at universities in the light of global tendencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid182246
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162808
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess