Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Mehmet Ali
dc.contributor.authorPekderin, Sema
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:29Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:29Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608096
dc.description.abstractiiiÖZETBu araştırma, Çoklu Zekâ kuramına dayalı etkinliklerin sözcük öğretimindekullanılmasının öğrencilerin sözcükleri öğrenmeleri ve hafızada tutmaları üzerindeetkililiğini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.Bu araştırmada, 4A ve 4B sınıflı öğrencilerinden oluşan deney ve kontrolgruplarına öğretilmek üzere `vücudun bölümleri', `ev' ve `aile bireyleri' ile ilgili 30sözcük seçilmiştir. Bu çalışma yapılırken, mevcut sınıflar üzerinde ve yabancı dilmüfredatında hiçbir değişiklik yapılmamıştır.Araştırma, Manisa Saruhanbey İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Yukarıdabelirtildiği gibi araştırma için iki sınıf seçilmiştir. Her iki sınıfta 30'ar öğrenciaraştırmanın deneklerini oluşturmuştur. 4-A sınıfının kontrol grubu, 4-B sınıfının isedeney grubu olarak seçimi kurayla yapılmıştır. Sözcük öğreniminde çoklu zekaetkiliğinin saptanması amacıyla yapılan bu araştırmada, hiçbir değişiklik yapılmadanbırakılan sınıflarda yapıldığından yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır.Araştırma sorusuna yanıt aramak amacıyla araştırmada ön-test/son-test 1/son-test 2 araştırma deseni 1 kullanılmıştır. Araştırma öncesinde deneklere ön testuygulanmıştır. Ön-test sonuçlarına göre, deneklerin hiçbir soruyu doğruyanıtlayamamaları, araştırma için seçilen sözcükleri bilmediklerini ortayaçıkarmıştır.Ön-test iki gruptaki deneklere araştırmanın başında, son-test 1, sözcüköğrenmedeki başarılarını ölçmek üzere haftalık uygulama bitiminde, dersin son beşdakikasında verilmiştir. Aynı test (son-test 2), çoklu zeka etkinliklerinin sözcüklerinuzun-süreli hafızada tutulması üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amacıyla bir aysonra uygulanmıştır.Bulgular, iki grubun başarı testlerinde deney grubu lehine anlamlı bir farkolduğunu ortaya çıkarmıştır. Bir başka deyişle, çoklu zekaya dayalı etkinliklerin1Son-test 1, sözcüklerin öğretiminden hemen sonra; son-test 2 ise sözcüklerin öğretiminden bir aysonra uygulanmıştır.(Appendix-1-2-3)ivdeney grubundaki öğrencilerin sözcük öğrenmelerinde ve uzun süreli akıldatutmalarında olumlu etkisini ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractiiABSTRACTThis study sought to reveal the efficacy of the teaching activities based on theMultiple Intelligence Theory on the pupils? vocabulary learning and retention.In this study; thirty words, including `parts of the body?, `house?, and`members of the family?, were chosen to be taught to the control and theexperimental groups consisting of the fourth graders in two classes, 4-A and 4-B,which were kept intact. While doing so the foreign language syllabus was followedwithout making any changes.The study took place in the Manisa Saruhanbey Primary School. Asmentioned above two classes were selected for the research. There were thirtystudents in each class. The 4-A class was determined as the control group and the 4-B class as the experimental group. The quasi-experimental research design was usedto test the effectiveness of the MI activities on the retention of vocabulary items,since the research was carried out with the two fourth year classes that were keptintact.In order to answer the research question, the pretest-immediate post test-delayed post test design was used. Prior to the onset of the research, a pretest wasadministered to the subjects. The results of the pre-test revealed the fact that thesubjects were not familiar with the selected lexical items as they all scored 0 (zero).The pre-test was administered to the subjects in both groups before thebeginning of the research and the immediate post test was administered during thelast five minutes of the lesson each week to check their learning. The same test wasgiven again after a month as a delayed post test in order to find out the effectivenessof the MIT activities on the retention of the items in the long term memory.The findings revealed that there was a significant difference between the twogroups in achievement tests in favor of the experimental group. In other words theactivities related to the MIT have a positive influence on the pupils? vocabularylearning and retention in the experimental group.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of multiple intelligence activities on vocabulary learning in elementary classes
dc.title.alternativeİlköğretim birinci kademe sınıflarında çoklu zeka etkinliklerinin sözcük öğrenimindeki etkililiği.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid149875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186703
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess