Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Halil
dc.contributor.authorÖzkaya, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:27Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608093
dc.description.abstract3ÖZBu çalışma, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında ve normal ilköğretimokullarında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerine ilişkin görüşlerininsaptanması amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile Yatılı İlköğretim BölgeOkullarında ve normal ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerintükenmişlik sorunlarına ilişkin görüşlerinden yola çıkarak, öğretmenlik mesleğiniuygulamada tükenmişlik sendromunun etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Aynızamanda, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında ve normal ilköğretim okullarındaçalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerine kişisel özelliklerinin etki edipetmediği ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı belirlenmiştir.Araştırmada, tükenmişlik sendromunun yapısı, boyutları, özellikleri ayrıntılıolarak bu alanda çalışan bilim adamlarının görüşleri doğrultusunda incelenmiştir.Araştırma tarama modeli ile yapılmış olup, çalışma evrenini Çanakkale İlindebulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında ve normal ilköğretim okullarında görevyapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafındangeliştirilen bir kişisel bilgi formu ve Maslach Tükenmişlik Envanteri ile 229öğretmene uygulanması sonucu toplanmıştır ve elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, tukey testi, tek yönlü anova testi ve scheffe testleriyle SPSS (Sosyal Bilimleriçin İstatistik Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir.
dc.description.abstract4ABSTRACTThis study aims to explore the opinions of teachers whoare working in primary schools and boarding schools abouttheir burnout level. Also, this study intends to determine theeffects of burnout on teaching profession. At the same time,the effect of teachers? personal characteristics on theiropinions about burnout that they feel in is determined.In this study, the concepts that constitute a fundamental approach about burnoutare examined. These concepts are; structure and aspects of burnout andcharacteristics of burnout. This descriptive study?s population is determined as,teachers who are working in primary and boarding schools in Çanakkale province.The data is gathered by a personal questionnaire which was developed by heresearcher and Maslach Burnout Inventory which was administered to 229 teachers.Data was analysed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) by calculatingfrequency, percentage, and by using t-test, One Way Anova and Scheffe tests.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYatılı ilköğretim bölge okulu ve ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin öğretmen görüşleri açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of teachers` burnout levels who are working at elementary boarding schools and elementary schools according to their opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid149882
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187206
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess