Show simple item record

dc.contributor.advisorGeçgel, Hulusi
dc.contributor.authorGürbüz, Suna
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:24Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608079
dc.description.abstractÖZETBu araştırmada, çocukların zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimleri için çok önemlibir tür olan şiirin, Türkçe öğretmenleri tarafından hangi yöntemlerle ele alındığı incelenmiştir.Şiirin biçim ve içerik özellikleri, kendine özgü söz dizimi, içinde barındırdığı imaj veçağrışımlar çoğu zaman çok farklı yöntemlerin bir arada kullanılmasını gerektirmektedir.Yaptığımız veri toplama aracı sayesinde, öğretmenlerin cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre;şiir türünü işlerken hangi şiir metinlerinden yararlandıkları, Türkçe ders kitaplarındaki şiirmetinlerini nitelik ve nicelik yönünden yeterli bulup bulmadıkları, şiir metinlerini hangiyöntemlerle işledikleri ve bunların yanı sıra öğrenmenin pekiştirilmesi amacıyla farklımateryallerden yararlanıp yararlanmadıkları belirlenmiştir.Yapılan testler sonucunda, cinsiyetlerine göre iki grup arasında önemli bir farkgörülmemiştir. Fakat sonuçları kıdeme göre değerlendirince bir-beş yıl arası öğretmenlikyapan grupla, 21 yıl ve üzeri öğretmenlik yapan grubun yöntem ve teknikler konusunda dahabilinçli davrandığı gözlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACTIn this research it is studied that which methods Turkish teacher use for poem which isa very important kind for students social and emtional improvement. Because poem?s styleand content has its own word pattern, images and associations in it needed different methodsto be used all together for many times. In the assıstance of means for collecting informationthat we develop, as teachers sex and senioriy, it is determined that which texts they use asthey work up, if they think texts of poem in Turkish books are enough as attribute andquantity, with which techniques they study text of poems and beside these if they benefit ornot from different materials for strengthen of learning.In the results of tests have done important differences did not seen. But when theresults are considered as seniority. It has seen that group of teachers which is between oneand five years are more conscious about techniques and ways than the group of teacherstwenty one and more years.İÇİNDEKİLERÖZET â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦....â¦â¦â¦â¦â¦... iABSTRACT â¦â¦â¦â¦â¦â¦..â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦.......... iiİÇİNDEKİLER â¦â¦â¦â¦â¦......â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦............... iiien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin şiir türünden yararlanma biçim ve düzeyleri
dc.title.alternativeStyles and levels of using poem kind for teachers of Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid149853
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187193
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess