Türkçe öğretmenlerinin şiir türünden yararlanma biçim ve düzeyleri
dc.contributor.advisor | Geçgel, Hulusi | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Suna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:24Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608079 | |
dc.description.abstract | ÖZETBu araştırmada, çocukların zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimleri için çok önemlibir tür olan şiirin, Türkçe öğretmenleri tarafından hangi yöntemlerle ele alındığı incelenmiştir.Şiirin biçim ve içerik özellikleri, kendine özgü söz dizimi, içinde barındırdığı imaj veçağrışımlar çoğu zaman çok farklı yöntemlerin bir arada kullanılmasını gerektirmektedir.Yaptığımız veri toplama aracı sayesinde, öğretmenlerin cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre;şiir türünü işlerken hangi şiir metinlerinden yararlandıkları, Türkçe ders kitaplarındaki şiirmetinlerini nitelik ve nicelik yönünden yeterli bulup bulmadıkları, şiir metinlerini hangiyöntemlerle işledikleri ve bunların yanı sıra öğrenmenin pekiştirilmesi amacıyla farklımateryallerden yararlanıp yararlanmadıkları belirlenmiştir.Yapılan testler sonucunda, cinsiyetlerine göre iki grup arasında önemli bir farkgörülmemiştir. Fakat sonuçları kıdeme göre değerlendirince bir-beş yıl arası öğretmenlikyapan grupla, 21 yıl ve üzeri öğretmenlik yapan grubun yöntem ve teknikler konusunda dahabilinçli davrandığı gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIn this research it is studied that which methods Turkish teacher use for poem which isa very important kind for students social and emtional improvement. Because poem?s styleand content has its own word pattern, images and associations in it needed different methodsto be used all together for many times. In the assıstance of means for collecting informationthat we develop, as teachers sex and senioriy, it is determined that which texts they use asthey work up, if they think texts of poem in Turkish books are enough as attribute andquantity, with which techniques they study text of poems and beside these if they benefit ornot from different materials for strengthen of learning.In the results of tests have done important differences did not seen. But when theresults are considered as seniority. It has seen that group of teachers which is between oneand five years are more conscious about techniques and ways than the group of teacherstwenty one and more years.İÇİNDEKİLERÖZET â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦....â¦â¦â¦â¦â¦... iABSTRACT â¦â¦â¦â¦â¦â¦..â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦.......... iiİÇİNDEKİLER â¦â¦â¦â¦â¦......â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦â¦............... iii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin şiir türünden yararlanma biçim ve düzeyleri | |
dc.title.alternative | Styles and levels of using poem kind for teachers of Turkish | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149853 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187193 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |