Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Engin
dc.contributor.authorÖzel, Hasan Alp
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:22Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:22Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608068
dc.description.abstractÖZETGünümüzde teknoloji hayatımıza her alanda girmektedir. Teknolojinin ve teknolojiyebağlı olarak iletişimin hızla ilerlemesi yeni kavramları da oluşturmaktadır. Bu kavramlardanbir tanesi e-ticaret (elektronik ticaret) kavramıdır.E-ticaretin asıl aracı internettir. nternet, ilk aşamada, e-ticaret amacına yönelik olarakoluşturulmamış olsa da, zaman içerisinde, gelişen teknolojiyle kamuya açılmış, internetüzerinden yapılan e-ticaret potansiyelini gören firmalar sayesinde de bir ticaret platformuözelliği kazanmıştır.Firmaların kısa sürede e-ticarete adapte oldukları görülmektedir. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde firmaların 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verme olanağına kavuşmasıdır. E-ticaret sayesinde firmalar etkin stok kontrolü yapabilme şansına kavuşmuş, ofis maliyetleriolarak adlandırılan maliyet kalemlerinde önemli tasarruflar yapabilme olanağına sahipolmuştur.Diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de e-ticarete dönük çeşitli çalışmalaryürütülmektedir. Türkiye ulusal düzeyde e-ticarete dönük çeşitli düzenlemeler yaparken,uluslararası platformda da e-ticarete dönük yapılan çeşitli çalışmaları yakından takipetmektedir. Uluslararası ekonomide önemli bir yere sahip olmak için çalışan Türkiye,uluslararası ekonomide ağırlığı her geçen gün artan e-ticaretin gelişmesine yönelik önemliprojeler yürütmektedir.Çalışmanın ana amacı; e-ticaret potansiyelini göstermek, e-ticaretin toplam ticaretiçerisindeki payının hızla arttığını vurgulamak ve bu bağlamda e-ticaretin Türkiye ekonomisiüzerine etkilerini incelemektir.Dosya adı: ozet_tr.docDizin: C:/Documents and Settings/SERKAN_1/Desktop/alp tez pdfC:/Documents and Settings/SERKAN_1/ApplicationŞablon:Data/Microsoft/Templates/Normal.dotBaşlık:Konu:Yazan: HASAN ALP ÖZELAnahtar Sözcük:Açıklamalar:Oluşturma Tarihi: 28.09.2006 2:43Düzeltme Sayısı: 2Son Kayıt: 28.09.2006 2:44Son Kaydeden: SERKAN_1Düzenleme Süresi: 1 DakikaSon Yazdırma Tarihi: 28.09.2006 2:46En Son Tüm YazdırmadaSayfa Sayısı: 1Sözcük Sayısı: 234(yaklaşık)Karakter Sayısı: 1.334(yaklaşık)
dc.description.abstractiABSTRACTToday technology is entering every field in our lives. Also the progression oftechnology and fast advancement of communication depending on technology formnew concepts. One of these concepts is e-commerce.The essential tool for e-commerce is the internet. Although it has not beenformed for the aim of e-commerce, eventually, it has been presented to the use ofpublic, and by the businesses which have noticed the potential of e-commerce overthe internet, e-commerce has become a trade platform.It is seen that businesses can adopt to e-commerce in a short term. The reasoncan be explained that through e-commerce, businesses have the opportunity to serve7 days 24 hours. Through e-commerce businesses have the possibility to do effectiveinventory controls and important savings in the cost items called as office costs.Like the other countries, studies towards e-commerce are performed inTurkey. While Turkey builds various regulations, it also follows studies about e-commerce at international level closely. Turkey, which is trying to have an importantplace in international economy, has conducted significant projects for theprogression of e-commerce which is gaining density in international economy eachday.The main purpose of this study is to show the potential of e-commerce, tostress that the proportion of e-commerce in total trade is increasing fast and in thisregard, to examine the effects of e-commerce in Turkish economy.Dosya adı: ozet_en.docDizin: C:/Documents and Settings/SERKAN_1/Desktop/alp tez pdfC:/Documents and Settings/SERKAN_1/ApplicationŞablon:Data/Microsoft/Templates/Normal.dotBaşlık:Konu:Yazan: HASAN ALP ÖZELAnahtar Sözcük:Açıklamalar:Oluşturma Tarihi: 28.09.2006 2:45Düzeltme Sayısı: 2Son Kayıt: 28.09.2006 2:45Son Kaydeden: SERKAN_1Düzenleme Süresi: 0 DakikaSon Yazdırma Tarihi: 28.09.2006 2:47En Son Tüm YazdırmadaSayfa Sayısı: 1Sözcük Sayısı: 220(yaklaşık)Karakter Sayısı: 1.258(yaklaşık)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleE-ticaretin Türkiye ekonomisi üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effect of e-commerce on Turkish economy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid150092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187275
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess